۱۳۸۸/۰۲/۰۴

بیمارستان علی ابن ابی طالب کشتارگاهی برای بیماران بلوچ است


بیمارستان علی ابن ابی طالب کشتارگاهی برای بیماران بلوچ است

بیمارستان ۴۱۰ تختخوابی زاهدان بزرگترین بیمارستان بلوچستان، در سال ۱۳۸۳ با هزینه ای بیش از بیست میلیارد و سیصد میلیون تومان به بهره برداری رسید. از آنجایی که بخش درمان در بلوچستان عملکرد ضعیفی داشت تصور می شد که نبود امکانات از جمله وجود یک بیمارستان با تجهیزات کامل پزشکی میتواند حلال مشکلات درمانی مردم بلوچستان باشد.از آنجایی که این بیمارستان در کنار بخش درمان به عنوان بیمارستانی آموزشی مطرح بود هزاران دانشجو از شهرهای مختلف، برای آموختن علوم و فنون پزشکی روانه زاهدان شدند اینجا بود که بیمارستان علی ابن ابی طالب از مکانی برای مداوا و معالجه بیماران به آزمایشگاهی بزرگ مبدل شد.
عدم نظارت مسئولین بلوچستان و اعمال سلیقه خودسرانه مسئولین این بیمارستان باعث جان باختن بسیاری از بلوچها شده که این فاجعه متاسفانه همچنان در حال پیش روی است.
دانشجویان رشته های مختلف پزشکی بیماران بلوچ را برای کسب تجربه معاینه و حتی در مواردی هم مشاهده شده که بر روی آنها عمل جراحی انجام داده اند که این مسئله باعث شده که بیماران زیادی جان خود را از دست بدهند.
برای مثال نوزادی حدود دو هفته بعد از تولد، به دستور متخصص کودکان در این بیمارستان بستری شده است از والدین این نوزاد دو کیلویی خواسته شده است که جهت بهبود حال او هر دو روزی یک واحد خون تهیه کنند پس از چندین روز بستری شدن او به والدین او اطلاع می دهند که برای انجام عمل جراحی باید رضایتنامه مربوطه را امضاء نمایند، آنها نیز به امید بهبود حال فرزندشان مجبور می شوند رضایت نامه را امضاء می کنند پس از عمل جراحی بر روی او که متاسفانه منجر به فوت او می شود والدین او متوجه میشوند که عملی که قرار بوده دکتر او بر روی شکمش انجام دهد بر روی سر او انجام شده است ضمن آنکه در طول مدت بستری او، آنها ۹ واحد خون برای نوزادشان که فقط دو کیلو وزن داشته تهیه کرده اند .
چندی قبل حمیدرضا پشنگ ریگی نماینده مردم خاش در مجلس با انتقادی تند، از دکتر لنکرانی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی، گفت که او مردم بلوچ را موشهای آزمایشگاهی اشتباه گرفته است.
balochgap