۱۳۸۸/۰۱/۲۵

بیانیه سوم علامه‌یوسف قرضاوی در مورد خطر روافض بر امت اسلامی و جنايات آنان در قبال مسلمانان


سنی نیوز :بیانیه سوم علامه‌یوسف قرضاوی در مورد خطر روافض بر امت اسلامی و جنايات آنان در قبال مسلماناندعوتگر بزرگ اسلامی شیخ یوسف قرضاوی برای چندمین بار نگرانی عمیق خویش را از کوششهای مستمر ایران در “جنگ سرزمینهای خالص اهل سنت” و رواج فکر شیعه در این سرزمین ها ابراز داشت.
دعوتگر بزرگ اسلامی شیخ یوسف قرضاوی برای چندمین بار نگرانی عمیق خویش را از کوششهای مستمر ایران در “جنگ سرزمینهای خالص اهل سنت” و رواج فکر شیعه در این سرزمین ها ابراز داشت.

ایشان نگرانی خویش را در نامه‌ی طولانی که روزنامه های قطر آنرا روز پنجشنبه چاپ نمودند اظهار نمود، قزضاوی نامه‌ی خود را خطاب به مفکر مصری احمد کمال ابوالمجد نوشته بود؛ بعد از اینکه روزنامه‌ی الدستور چاپ قاهره در تاریخ ۳۰ سپتامبر گذشته مقاله‌ی را از مذکور به نشر رسانده بود که در آن از دیدگاه قرضاوی انتقاد شده و به‌یکپارچگی اسلامی دعوت داده شده بود.

شیخ قرضاوی در نامه‌ی خویش گفته است: “خطر مهم در نشر مذهب شیعه اینست که در پشت پرده این قضیه، دولتی با اهداف استراتژیک و فرامنطقه ای قرار دارد، و این دولت کوشش می کند با استفاده از نام دین و مذهب در توسیع اهداف و گسترش مناطق نفوذی خویش بیافزاید، تا آنجا که اقلیت های شیعه ای که در این چند سال در کشورهای عربی درست شده اند بازوها و پایگاههای ایرانی بوده و در تیره نمودن روابط ایران با کشورهای عربی نقش اساسی بازی نموده اند و به نفع استراتژی قومی ایرانی کار کرده اند”.بعد از اینکه قرضاوی کوشش های خود در تقریب بین مذاهب اسلامی را بیان نمود گفت: “اما من خطر را مستمر یافتم و دیدم که ایرانیها مصمم هستند به هر نحوی که شده به اهدافی که برای آن برنامه ریزی کرده اند برسند و سرمایه گزاری های کلان نموده اند و دعوتگران متخصص در این زمینه را آماده داشته اند و مؤسسه هایی را بوجود آورده اند، از این لحاظ بر من لازم بود که زنگ خطر را به صدا در آورم”.

دعوتگر بزرگ اهل سنت در رد خویش بر ابوالمجد ادامه داده و می گوید: “خود شیعه نیز بر تلاش در فتح مناطق سنی نشین اذعان داشته اند؛ رفسنجانی رئیس جمهور سابق ایران که او را نفر دوم رژیم میدانند در گفتگویی که با من بر صفحه‌ی تلویزیون شبکه‌ی الجزیره در ۲۱ فبریه ۲۰۰۷ داشت بر این امر اعتراف نموده است”.قرضاوی توضیح داد: “رفسنجانی به هیچ وجه نخواست در توقف نمودن این کوشش های خانمانسوز چیزی بگوید بلکه گفت: اگر در نزد انسان خیری وجود داشته باشد چطور آنرا گسترش ندهد؟”.

ایشان اضافه نمود: “خبر گزاری ایرانی (مهر) گسترش مذهب شیعه در بین اهل سنت را از معجزه های آل بیت دانست”.قرضاوی ادامه داد: “آیت الله تسخیری گسترش دادن مذهب شیعه در بین اهل سنت را به کوشش رسمی دولت ایران رد نکرده است، اما او بر اینکه من تبلیغ مذهب شیعه را تبشیر نامیده ام اعتراض دارد، در حالیکه این اصطلاح در نشر مسیحیت بکار میرود، و او میخواهد کلمه‌ی تبلیغ بکار برده شود؛ زیرا که شیعه مأمور است مذهب خود را تبلیغ نماید”.

علامه قرضاوی اضافه می کنند: “آیت الله شیخ محمد حسین فضل الله اعتراض کرده اند که چرا من آنقدر که بخاطر پخش مذهب شیعه عصبانی شده ام بخاطر انتشار مسیحیت عصبانی نشده ام “.دکتر قرضاوی نمونه های از جنگ فکری مذهب شیعه در بین اهل سنت را یادآوری نموده و گفت: “ما سرزمین های خالص سنی را می بینیم که بیست سال قبل حتی یک شیعه در آن وجود نداشته است، و هیچ مشکل مذهبی در آن نشنیده بودیم، شیعه در آنجا شروع به فعالیت نموده و به حرکت در آمده اند، و در سطح بین المللی از آنها حمایت نیز میشود، و میخواهند بیشتر و بیشتر شوند، و کوشش دارند رشد و گسترش داشته باشند”.

ایشان به سخنان خویش ادامه داده و گفت: “هر که به سخنان من شک دارد به مصر، سودان، تونس، الجزائر، مغرب و بقیه‌ی ممالک اسلامی نگاه کند و هم چنین در بقیه‌ی کشورهای آسیائی و امریکائی و سایر اقلیتهای اسلامی در هر گوشه‌ی جهان ببیند”.

شیخ یوسف قرضاوی از سرزمین اسراء و معراج که شیعیان میخواهند در آن نفوذ پیدا کنند و توانسته اند برخی از مردم آنجا را به فتنه بیاندازند بطور نمونه‌ یادآوری نموده و گفت: “بعضی از بزرگان قبائل به من گفته اند ایران کوشش دارد با راههای طمع و استفاده از پول فرزندان آنها را از مذهب اهل سنت خارج نماید، و این جنایتی است که هرگز بخشیده نمی شود؛ زیرا فلسطینی ها به‌یکپارچگی نیاز دارند نه اینکه بیشتر از قبل تقسیم شوند و اتحاد آنها در مقابل دشمن صهیونیستی از بین برود”.

مفتی جهان اسلام شیخ قرضاوی در ادامه بیانیه مسلمانان را برحذر داشته و گفت: “خطر را به چشم خویش می بینیم، و به دست های خود لمس می کنیم و شبه نظامیان شیعه هر روز مساجد و مصاحف را به آتش می کشند و در شهرهای مذهبی عراق هر که اسم او عمر، عثمان و یا عائشه باشد را بقتل میرسانند”.

ایشان در ادامه فرمودند: به آنچه که در لبنان مشاهده نمودیم نیز باید اشاره نمود و به آنچه که حزب الله با مردم بیروت انجام داده است و جنایات بسیار سنگینی را مرتکب شده که تصدیق آن مشکل بنظر میرسد”.

قرضاوی گفت: ” عراق تا قرن هیجدهم منطقه‌ ای با اکثریت سنی بوده است، بعد از آن شیعه با برنامه ریزی و با استفاده از غفلت دولت عثمانی در آن نفوذ پیدا کردند و حتی خود ایران نیز سرزمین اهل سنت بوده است، و بعد از آنچه که اتفاق افتاد! امروزه بزرگترین دولت شیعه‌ی جهان است”.

قابل یادآوری است که دعوتگر بزرگ اسلامی دکتر یوسف قرضاوی در نیمه‌ی ماه گذشته مراجع دینی بزرگ شیعه را مورد انتقادهای شدید خویش قرار داده و از خبرگزاری رسمی ایران (مهر) که افکار افراطی مراجع شیعه را نشر می کند نیز ابراز تأسف نموده بود.و هم چنین شیخ قرضاوی چندین بار از “حملات شیعه به سرزمینهای اهل سنت” انتقاد نموده است.

امید است که این موضوع سرفهرست نشست “اتحاد جهانی علمای مسلمان” که ریاست آن را شیخ قرضاوی به عهده دارد باشد، این نشست در حاشیه‌ی کنفرانس “نصرت بیت المقدس” در شهر دوحه‌ی قطر در شب شنبه آینده برگزار خواهد شد.