۱۳۸۸/۰۱/۱۷

مهمان نوازترین ملّت در جهان

دردانگ نیوز: یک روزنامه آمریکایی گزارش داده است طی شش ماه گذشته هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده با 36 حمله موشکی مناطق قبیله نشین پاکستان را هدف قرار داده اند.
در این حملات غیر از زنان و کودکان بعضی از فرماندهان و اعضاء ارشد سازمان جهانی القاعده به شهادت رسیدند.
مناطق قبیله نشین پاکستان که در شمال غرب این کشور با افغانستان مرز مشترک دارند پیش از استقلال پاکستان به سبب مقاومت دلیرانه مردم این دیار خود مختار قرار داده شده اند.
نیروهای استعمارگر انگلیسی در این منطقه پس از شکست و رسوایی مجبور به ترک آن شده اند.
طوائف مختلف این خطه به عادات گوناگونی از جمله مهمان نوازی شجاعت شهرت دارند تا جایی که درطول 10 تا12سال جهاد علیه ارتش سرخ و کمونیستها در افغانستان این منطقه بزرگ ترین پایگاه مجاهدین مهاجربود. این قبایل پس ازعقب نشینی نیروهای طالبان وروی کار آمدن دست نشانده های صلیبیون بهترین پناه دهنده وهم نوا برای مجاهدین مهاجر ثابت شدند.
تاجایی که ارتش پاکستان تحت فشار ایالات متحده وقتی به این منطقه لشکرکشی کرد با مقاومت شدید مردم مجاهد و مهمان نواز قبایل مواجه شد و در سال 2005 میلادی مجبور به عقب نشینی و بستن پیمان آتش بس با مبارزین طوائف منطقه شد.
پس ازعقب نشینی نسبی ارتش پاکستان از منطقه و آتش بس آن با مجاهدین ایالات متحده آمریکا حملات موشکی خود را با جت های جاسوسی و بدون سرنشین آغاز کرد در این حملات عموما شهروندان عادی و خانه های مردم و زنان و کودکان هدف قرار میگیرند با وجود این قبایل مهمان نواز حاضر نشده اند دست از میزبانی مجاهدین مهاجر بردارند.
بدون شک می توان آنها را مهمان نوازترین ملت جهان قرار داد.