۱۳۸۸/۰۱/۱۷

طالبان پاکستانی: حمله به مساجد کار ما نیست، ادارات امنیتی توطئه می کنند


طالبان پاکستانی: حمله به مساجد کار ما نیست، ادارات امنیتی توطئه می کنند

دردانگ نیوز_ اسلام آباد: یک فرمانده ارشد طالبان پاکستان سرویس های امنیتی و اطلاعاتی این کشور را متهم به دست داشتن در تخریب مساجد و به شهادت رساندن نماز گزاران کرد.
همچنین رهبرطالبان پاکستانی بیت الله محسود ضمن به عهده گرفتن مسولیت 3مورد عملیات استشهادی بر پلیس پاکستان حمله به مساجد رامحکوم کرد.
محسود گفت: علماء ما حمله فدایی در مساجد را غیرمشروع قرار داده اند.
ملا نذیر که فرماندهی یکی از دسته های نیروهای طالبان درشمال غرب ایالت سرحد پاکستان را به عهده دارد پس از انفجار بمب در مسجد جامع جمرود نزدیک پشاور بیانیه ای صادر کرده بود که بی بی سی آنرا منتشر کرده است.
به گزارش رادیو بی بی سی ملا نذیر وزیرستانی تاکید کرده است طالبان هرگز مردم عادی و بویژه مسلمانان نمازگزار در مساجد را هدف قرار نمی دهند.
این فرمانده طالبان گفته است جنگ ما با ارتش و سرویس های جاسوسی و امنیتی پاکستان است که از سیاستهای ایالات متحده آمریکا علیه طالبان و مجاهدین حمایت می کنند و متحد اصلی آن درجنگ با امارت اسلامی افغانستان شده اند.
ملا نذیر خاطرنشان کرده است: سرویسهای امنیتی پاکستان به مساجد و مراکزعبادی حمله می کنند تا مجاهدین را بدنام کرده و افکار عمومی را علیه آنها برانگیزنند.
لازم به یادآوریست جمعه گذشته 7فروردین طی یک انفجار مهیب در مسجد جامع جمرود واقع در نواحی پیشاور مرکز ایالت سرحد پاکستان دست کم 82نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.
این انفجار در حالی رخ داد که نمازجمعه برپا شده بود. درنتیجه این انفجار ساختمان دوطبقه مسجد کاملا منهدم و چندین خودروی پارک شده نزدیک به مسجد نابود شدند.
پس از حادثه تلخ مسجد لال اسلام آباد و شهادت صدها طلبه دختر و پسر در جامعه حفصه، ایالات سرحد و پنجاب پاکستان همواره شاهد ناآرامی ها بودند و مدتی است پس از آتش بس بعضی از گروه های مسلح و صلح آنها با دولت از شدت ناآرامی ها کاسته شده است.
مسولین پاکستانی عموما هندوستان و یا جنبش طالبان پاکستان را متهم به انجام این عملیات می کنند.
سران پاکستانی ازنفوذ و گسترش قدرت جنبش طالبان در این کشور شدیدا در هراسند به همین علت برای تضعیف قدرت طالبان و جلوگیری از نفوذ و سرایت آنها در دیگرمناطق پاکستان با عناوین و توطئه های گوناگون دست به چنین عملیاتی می زنند.