۱۳۸۸/۰۱/۲۲

گفتگوی خبرنگار دووربـــين نـــيــوز با سخنگوی جندالله ، جنبش مقاومت مردمی ایران


جنایات جمهوری رژیم شیعی علیه جامعه اهلسنت در اقصی نقاط ایران بر هیچکسی پوشیده نیست. طبعا هرعمل افراد یا دولت مردان واکنش دیگران بویژه زیردستان را درپی دارد. هنگامی که رهبران انقلاب عملا حقوق سیاسی و مذهبی اهلسنت را سلب کردند، گروههای سیاسی و نخبگان مذهبی وفرهنگی را از سرراه برداشتند در بعضی از مناطق سنی نشین مقاومت مسلحانه آغازشد.

از این مناطق استان سیستان وبلوچستان همواره شاهدایثارگری و زحمات ارزشمند مقاومت گران بوده است.یکی ازسازمانهای فعال این منطقه جنبش مقاومت مردمی ایران(جندالله)می باشد که نیاز به معرفی برای شما بازدیدکنندگان عزیز ندارد.

برای آنکه بیشتر با فعالیتها وبرنامه های فعلی وآتی آن آشنا بشویم گفت وگوی خبرنگار دوربین نیوز ، ماجد بلوچ را با آقای کمال نارویی سخنگوی جنبش مقاومت مردمی جندالله پی میگیریم.

دووربین نیوز : جنبش جندالله چگونه درست شد ؟ چه می خواهد ؟ برای چه هدفی مبارزه می کند ؟تا کی ادامه دارد ؟

استاد کمال ناروئی : با سلام و درود . سال2003 جنبش جندالله توسط امیر عبدالمالک (حفظه الله) و چند جوان اهلسنت بنا نهاده شد البته تا مدتی فقط به تربیت فکری و ذهنی جوانان پرداخته و پس از آن فعالیت مسلحانه جهاد را آغاز نمودند این جوانان در وحله نخست فقط می خواستند با ایجاد جذبه جهاد در جامعه اهلسنت و خصوصا بلوچستان که لفظ جهاد برای مردم نامانوس بود زمینه جهاد و مبارزه با رژیم ولایت فقیه را که طول 27 سال مرتکب جنایات فجیعی در حق جامعه اهلسنت شده بود را فراهم آورند و تلاش این جوانان مخلص و مومن بارآور ثابت شد و جهادشان خیلی زودتر از محاسبات قبلی در بین مردم جای افتاد و تبدیل به موجی از بیداری خصوصا در بلوچستان ایران شد این امر باعث شد برنامه ریزیها افزایش یابد و تلاشهای بیشتری صورت گیرد تا جامعه اهلسنت را برای مقابله با نظام آماده سازد،جنبش جندالله هدفش را رسیدن جامعه اهلسنت به حقوق اساسی و بنیادینش می داند و در این راستا تلاش خواهد کرد و تا رسیدن اهلسنت به حقوق کامل به جهادش ادامه خواهد داد و باید اهلسنت در سرزمینهای خود مثل بلوچستان و کردستان و ترکمنصرا و دیگر نقاط دارای سیستمهائی طبق فقه و قانون خود باشند و قانون شیعی بر آنها تحمیل نگردد وخود تعیین کننده سرنوشت خود باشند نه که دیگران بر آنها حکومت نمایند خود و جنبش معتقد است که این امر در سایه ایرانی فدرال با ایالتهای خود مختار تحقق خواهد پذیرفت که هر ایالتی دارای مجلس و پارلمان محلی خود باشد که نمایندگان آن ایالت طبق دین و مذهب و فرهنگ مردم به قانونگذاری پرداخته و باید برنامه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و رسانه ای و انتظامی و اقتصادی در اختیار دولت ایالتی باشد و دولتهای جامعه اهلسنت که برخواسته از آن جامعه هستند باید با نظرداشت دین و مذهب و فرهنگ مردم بنای حکومت را نهند و جنبش معتقد است حقوق اهلسنت در یک چنین سیستمی محقق خواهد شد و تا زمانی که اهلسنت دارای قدرت نظامی و سیاسی نباشند هرگز به حقوقشان نخواهند رسید.

دووربین نیوز : شرکت دولتی مخابرات وارتباطات همواره رسانه های وابسته به جنبش جندالله ودیگر وب های اهل سنت را مسدود وفیلتر میکند،همچنین صداوسیمای سیستان وبلوچستان با پخش برنامه هایی گمراه کننده واعترافات به زورگرفته ازعلماء وجوانان اهلسنت ؛احساسات مردم رامجروح میکند. .آیا جنبش مقاومت مردمی تا کنون به این ادارات هشدار داده است؟اگر دست ازاین اعمال فرقه گرایانه خود بر ندارند جواب مبارزین جنبش به آنهاچیست؟

استاد کمال ناروئی : ما توضیح دادیم که ریشه مسئله یک نظام استبدادی ظالم و ضد دین است و باید نظام را از بین ببریم تا امور فرهنگی و سیاسی و تبلیغاتی در ایالتهای اهلسنت بدست اهلسنت اداره شوند و نظام با هدف گرفته شدن پایه های نظام اعم از نظامی ، سیاسی ، اقتصادی از بین خواهد رفت .در این میان رژیم به هر دسیسه ای متوسل می شود تا جلوی حقائق را بگیرد و این خود نشانه شکست و ناتوانی رژیم می باشد البته ما در جنگ با رژیم هستیم و باید به هر صورت ممکن به مبارزات خود ادامه دهیم و دیر یا زود دروغهای رژیم برای مردم ثابت می شوند ما معتقدیم به جای هشدار باید بر تبلیغات خود بیافزائیم اگر چه متاسفانه بنابر کمبود امکانات آن طور که باید باشد نیست اما به امید الله این مشکلات برطرف خواهند شد و روزی فراخواهد رسید که رسانه های ما تنها منبع مردم باشند.

دووربین نیوز : شایعاتی از تلویزین ایران وبرخی رسانه ها مبنی بر درگیری با اشرار و قاچاقچی پخش می شود.هرچند الحمد لله ما ودیگر مسلمانان جهان وایران این حرفها را شایعه و توطئه بر علیه شما و مسلمانان می دانیم و آن را جنگی روانی و مخفی نمودن واقعیت تلقی می نماییم . سوال این است که آیا مبارزانی دیگر،از گروهی شناخته شده ،غیر از شما در مرزهای بلوچستان مشغول درگیری با نیروهای حکومتی هستند؟

استاد کمال ناروئی : اگرچه برخی گروهها در منطقه هستند و گاهگاهی فعالیتهائی هم دارند اما مبارزات عمده در بلوچستان متعلق به جنبش جندالله می باشد و تبلیغات ررژیم فقط در راستای مخدوش کردن چهره مبارزان و یا مخفی کردن حقائق از جهانیان می باشد سیاست جدید رژیم همین است که تا اندازه توان تمامی مبارزات را به قاچاقچیان نسبت دهد اما جلوی حقیقت را نمی توان گرفت.رژیم می ترسد که با گفتن حقیقت جهان مطلع می شود که در منطقه بین رژیم و مبارزان جنگ است اما با بردن نام مواد و قاچاق هم می خواهد مبارزات را کم جلوه دهد و هم می خواهد جنایات خود را توجیه نماید که دارد علیه قاچاقچیان فعالیت می کند در حالیکه بیشتر قاچاق مواد مخدر توسط مزدوران رژیم انجام می گیرد و مردم منطقه به این امر واقفند البته پوشیدن حقائق فضای جامعه را تشنه اخبار می گذارد و این عطش و تشنگی با اطلاعیه ها و مصاحبه ها و همچین افراد داخلی ما برطرف می شود.چون نفس عملیات رخ داده و مردم با خبرند و از آنجائی که رژیم سکوت کرده است مردم که مشتاق و تشنه شنیدن اخبار هستند با اطلاعیه ها و تبلیغات گروههای داخلی ما تغذیه می شوند و این به نفع ما هست.

دووربین نیوز : پس از30سال سران ناتو ورژیم فعلی ایران برای اولیین بار علنا" گفت وگو خواهند کرد. آمریکا ومتحدانش میخواهند از راه چابهار به زرنج ودلارام در افغانستان نیاز اسلحه ومواد خوراکی نیروهای خودشان را تامین کنند.اگرچنین بشود آیا جنبش مقاومت مخالفت خواهد کرد؟ آیا احتمال حمله جنبش به کامیون های حامل احتیاجات ناتو و آمریکا ویا به غنیمت گرفتن آنها وجود دارد یاخیر؟

استاد کمال ناروئی : خیر ما اجازه نمی دهیم و اعلام می کنیم هیچ بیگانه ای حق استفاده از این مسیر را ندارد و این منطقه از آن مردم است و هرکس می خواهد در منطقه فعالیتی داشته باشد باید با اجازه مردم باشد و جنبش مقاومت به خاطر قدرت نظامی و سیاسی و حمایت مردم نماینده مردم می باشد و ما هیچیک از قراردادهای رژیم را با هیچ کشوری بر سر سرزمین و بندرگاه بلوچستان قبول نداریم زیرا رژیم هیچ حق ندارد در مورد سرزمین و بندرگاه ما تصیم بگیرد .این بندرگاه مال مردم بلوچ است و یکی از عمده ترین مشکلات بلوچستان اشغال ساحل و بندرگاه بلوچستان توسط رژیم و تاراج سرمایه های مردم مسلمان بلوچ می باشد و به طوری اساسی یکی از برنامه های جنبش قطع کردن مسیر چابهار به تمام ایران می باشد و حدود یک سال است که در این مورد برنامه ریزی می شود و ما اعلام می کنیم مراودات تجاری همه کشورهای معامله کننده با ایران در چابهار را اعم از هند و غیره به هم خواهیم ریخت و حملات به منافع کشورهای بیگانه به زودی آغاز خواهد شد.

دووربین نیوز : آیا به نظر شما پس از انجام عملیاتهای نظامی و جهادی جنبش جندالله ، فشار از جانب ایران بر ملت مظلوم وستمدیده ی بلوچستان و علمای این دیار بیشتر نشده است؟ راه چاره چیست ؟

استاد کمال ناروئی : فشار امری طبیعی است اگرچه فشارها قبلا هم بوده ولی الان علنی شده است و هیچ مبارزه و جهادی به آسانی منتج به پیروزی نمی شود مثلا مبارزه عمر مختار سبب کشته شدن بیش از 500000 نفر شد و مردم به اردوگاههای کار اجباری برده شدند ولی مبارزات متوقف نشد یا در هر نقطه ای دیگر و اگر به سیرت پیامبراسلام ص بنگریم سختیها زمانی شروع شد که دعوت را آغاز نمود و با شروع دعوت اذیت شدند شکنجه شدند به شعب ابی طالب افتادند و .. و تنها پیامبر اذیت نشدند بلکه همه کسانی که مسلمان شده بودند با مشکلات دچار شدند اینها درسهائیست که به ما می گوید سکوت نکنیم مبارزین جانهای خود را تقدیم می کنند باید مردم هم بخشی از مبارزات را بر عهده گیرند زیرا نتیجه از آن همین مردم است و شاید هیچ یک از این مبارزان وقت نتیجه نباشد یک واقعیت این است که رژیم ایران در مقابل مبارزه شکست خورده است و امروز جبهه جنگ در بلوچستان عمده ترین و اساسی ترین مسئله برای رژیم شده است به امید الله این جنگ با پیروزی جنبش جندالله پایان خواهد پذیرفت

.دووربین نیوز : چه پیامی برای جامعه اهلسنت ایران ودیگرمسلمانان جهان دارید که اوضاع ایران ومسلمانان مظلوم ایرانی را دنبال میکنند ؟

استاد کمال ناروئی : جامعه اهلسنت باید بداند که راهی جز مبارزه و جهاد ندارد ، امروز دین و عقیده آنان علنا مورد اهانت قرار می گیرد و مدارس و مساجدشات تخریب می شوند و فرزندان و علمایشان اعدام و ترور می شوند و اگر باز هم سکوت اختیار کنند ذلت همیشگی را در پیش خواهند داشت پیامبر اسلام ص فرمودند اذا ترکتم الجهاد سلط الله علیکم الذلة و چه ذلتی بالاتر از اینکه به بهترین یاران پیامبر دشنام داده می شود و چه ذلتی بالاتر از اینکه قران کتاب عظیم الشان الله در چاههای فاضلاب انداخته می شود و هزاران ذلت دیگر پس باید جامعه اهلسنت بپا خیزد و از عقیده و دینش دفاع کند و مردم اهلسنت ایران باید از افغانستان درس گیرند که چگونه مردم شریف افغانستان با هیچی در برابر ابر قدرت بزرگ جهان اتحاد جماهیر شوروی ایستادند و با قدرت ایمان آن را شکست دادند روزی که مردم افغانستان قیام را آغاز کردند کسی فکر نمی کرد روزی بیاید که این بی سر و پاها که حتی استفاده از سلاح را نمی دانستند ابرقدرت جهان را به زانو دربیاورند اما آن روز هم تاریخ شاهد بود که اتحاد جماهیر شوروی با رسوائی افغانستان را ترک نمود و پاره پاره شد.امروز رژیم ایران هم مانور قدرت می دهد و با این مانورها می خواهد به مردم تلقین نماید که امکان مبارزه با رژیم وجود ندارد اما فرزندان ایمان و حماسه در جنبش با تعداد قلیل و اسلحه اندک رژیم را تاکنون شکست داده اند و مردم بدانند کسانی که برای نصرت دین و مسلمانان قیام می کنند نصرت الهی با آنان خواهد بود دیگر وقت قیام اهلسنت فرا رسیده است و باید بپا خیزند و با خون خود تاریخ خود را بنگارند و اگر قیام ننمایند و سکوت کنند باید خود نظاره گر زوال و تباهی و ذلت خود باشند.

این سنت الهی است و الله تعالی می فرماید :ان الله لا یغیر ما بقوم حتی لا یغیروا ما بانفسهمفرزندان اهلسنت باید ثابت کنند که واقعا فرزندان عمر و علی و سعد و ابوعبیده و مثنی و خالد هستند و صحابه گونه به میدان بیایند تاریخی جدید رقم زنند.

دووربین نیوز : در بلوچستان و مناطق عرب و کردنشین چنبش های دیگری نیز فعالیت دارند ! نظر شما در مورد انها چیست ؟ آیا جنبش جندالله در برنامه هایش با انها هم سویی دارد ؟

استاد کمال ناروئی : هر فعالیتی که برای مردم انجام گیرد ما از آن حمایت می کنیم البته جنبشهای اهلسنت با ما همسو هستند و ما با دل و جان با آنها و در کنارشان هستیم و در راستای سرنگونی رژیم و ایجاد حکومت فدرال با سازمانهائی که با اصول ما موافق باشند همسوئی داریم و اگرنه سازمانی که اصولش با اصول ما در تضاد باشد راه ما جداست البته ما به همه سازمانها یاد آور می شویم که راهی جز راه مردم برنگزینند و مردم اهلسنت خواهان سیستمهائی هستند که در تضاد با مذهبشان نباشد و هر سازمانی که مرامش با مذهب مردم در تضاد باشد هرگز به موفقیت نخواهد رسید و دیر یا زود از هم خواهد پاشید و تاریخ کشورهای دیگر باید درسی آموزنده برای سازمانهای سیاسی ایران باشد.

دووربین نیوز : جنبش جندالله چه فعالیتهای دیگری به غیر از فعالیتهای نظامی دارد ؟ در کجا ؟

استاد کمال ناروئی : فعالیتهای سیاسی و ایجاد تشکلی سیاسی و استفاده از دیپلماسی درست و ارتباط با سازمانها ، شخصیتها و دولتها و مطرح کردن مسائل و مشکلات اهلسنت یکی از فعالیتهای سودمند جنبش بوده است و در همین راستا به زودی شاخه سیاسی جنبش به طور مستقل اعلام موجودیت خواهد کرد. فعالیتهای فرهنگی و تبیلغاتی بخشی دیگر از فعالیتهای ماست که در بلوچستان انجام می دهیم و الحمدلله رو به گسترش هستند و جوانان شاخه تبلیغاتی هر ماه یک فیلم حاوی سخنرانی و تصاویر مجاهدین پخش می نمایند و همچنین جلسات خصوصی و زیر زمینی برگذار می کنند و در شهرهای مختلف بلوچستان برنامه های پنهانی تربیتی برگذار می نمایند و جوانان را از نظر فکری و ذهنی تربیت می کنند چون جنبش معتقد به سه اصل اصلاح و دعوت و جهاد است به همین جهت بر تربیت جوانان داخل کشور زیاد توجه می دهد در راستای تبلیغات به زودی تلوزیون جنبش راه اندازی خواهد شد همچنین این مژده را بدهم که راه اندازی رادیو جنبش آخرین مراحل خود را می گذراند و به زودی برنامه های رادیو جنبش در بلوچستان پخش خواهند شد.

.دووربین نیوز : ایران تا چه حدی پایبند به توافق و عهد با جنبش جندالله بوده است؟ا

ستاد کمال ناروئی : ایران به هیچ اصلی بشری و اسلامی پابند نیست و حتی به اصول خودشان هم پابند نیستند و بارها توافق کرده اند و خیانت کرده اند و جهان این را به خوبی می داند که ایران یکی از مکارترین و فریبکارترین حکومتهای جهان است البته ما می دانیم چگونه با انان معامله نمائیم به همین خاطر اخیرا مجبور شده اند به برخی از معاهدات خود جامه عمل بپوشانند.

دووربین نیوز : جنبش جندالله تا چه اندازی دربین اقشارمردم مخصوصا" جوانان اهل سنت جای دارد ؟ و پیام چنبش به انها چیست ؟

استاد کمال ناروئی : باید از مردم نظر سنجی کرد البته کار خیلی مشکلی است چون نظام پلیسی و استبدادی حاکم بر فضای جامعه وحشت افکنده است و هیچ کس حرف دلش را نمی زند البته تا جائی که ما تحقیق کرده ایم تمام مردم و جوانان اهلسنت وخصوصا جوانان بلوچستان حامی جنبش هستند چون جنبش از متن همین مردم هست و رشد جنبش خود نشانگر جایگاه آن در بین مردم است.پیام ما برای همه همین است که تنها راه عزت و پیروزی جهاد و مبارزه است.

دووربین نیوز : جنبش جندالله چه پروگرام و برنامه ای برای مردم اهل سنت ایران در بر نامه های آینده دارد؟

استاد کمال ناروئی : جنبش الان هم خود را حامی اهلسنت می داند وبه هر صورت جنبش خواهان اتحاد و انسجام اهلسنت در اتخاذ سیاستهای آتی می باشد و برای این اتحاد و انسجام جنبش از تمام پتانسیلهای خود استفاده خواهد کرد و از حقوق اهلسنت دفاع خواهد کرد وما معتقدیم اگر همه اهلسنت قیام نمایند سرنگونی رژیم خیلی زودتر تحقق خواهد پذیرفت و اهلسنت که چند ایالت مهم را در دست دارند با اتحاد با همدیگر می توانند قدرتی بزرگ را تشکیل دهند.

دووربین نیوز : جنبش جندالله با چه حرکت و جنبش دیگر آماده گفتگو وپیوند ، از ایران و خارج از آن است ؟ ایا پیش شرطی برای آن دارید ؟

استاد کمال ناروئی : جنبش بر اساس دو چیز روابط را تعیین می کند یک اصول و دوم منافع به هر صورت اصول مهم است و هر رابطه ای که با اصول در تضاد باشد از آن دوری خواهیم کرد و سیاست ما بر مبنای اصول ماست و مانند گروههائی ماکیاولیسم نیستیم که فقط منافع سیاست ما باشد همانگونه که رژیم ولایت فقیه است و به قول مرحوم شهید مولوی عبدالملک به نقل از یک آخوند شیعه که گفته بود ما در راستای حفظ انقلاب حتی توحید را زیر پا می گذاریم .این گونه سیاست و دیپلماسی و روابط با اصول ما همخوانی ندارد البته منافع در راوبط مهم است و ما دیپلماسی و راوبط خود را براساس منافع تعیین می کنیم تا زمانیکه با اصول ما در تضاد نباشند.

دووربین نیوز : امروزه مجاهدان جوان اهل سنت ایران در اکثر نقاط جهادی دنیا اعم از افغانستان، عراق، شیشان ،یمن وپاکستان و چندها جای دیگر برای مبارزه با کفر وحکومت های ظالم در عرصه جهادند . آیا جنبش جندالله امکان انرا دارد که این جوانان رشید را در خود جای دهد ؟ یا انکه جنبش جندالله متعلق به بلوچستان است ؟ پیام شما به این مجاهدان جوان و کار آمد چیست ؟

استاد کمال ناروئی : جنبش از همه مجاهدان اهلسنت ایران استقبال می کند و قبلا هم استقبال کرده است و جنبش هیچگاه تنها به بلوچستان متعلق نبوده است اگرچه بیشترین فعالیت آن در بلوچستان بوده است اما از سرزمین خراسان هم شهیدانی تقدیم کرده است و الان هم آماده پذیرائی از مجاهدان اهلسنت ایران می باشد و پیام ما به این مجاهدان این است که الله تعالی دستور داده که اول با کافران و ظالمانی بجنگید که با شما نزدیک هستند و حق جامعه اهلسنت بر این جوانان است که به صفوف جنبش بپیوندند و جهاد را در نقاط دیگر همچون کردستان و خراسان و ترکمنصحرا آغاز نمایند.

دووربین نیوز : آیا در خارج از مرزهای ایران کسانی از برنامه ها و فعالیت شما با خبراند؟ حمایت و پشتیبانی انها تا چه اندازی است ؟

استاد کمال ناروئی : جامعه اهلسنت خارج از ایران اخبار جنبش را دنبال می کنند و ما سعی کرده ایم خصوصا در کشورهای همسایه پیام اهلسنت را برسانیم و در این زمینه مصاحبه هائی با روزنامه ها و رسانه های کشورهای منطقه داشته ایم البته پشتیبانی که قابل ذکر باشد صورت نگرفته است اما ما به تلاشهای خود ادامه می دهیم تا مسلمانان جهان را متوجه جنایات رژیم علیه اهلسنت بنمائیم .

دووربین نیوز : حکومت ایران جنبش جندالله را به حمایت عربستان و کشورهای عربی اهل سنت محکوم میکند . آیا شـما از جانب کشور یا جماعتهای اسلامی حمایت مادی می شوید ؟ و شما چه نوع حمایتی را قبول می کنید ؟

استاد کمال ناروئی : خیر ما هیچ گونه حمایتی از سوی کشورهای عربی نشدیم البته دیدارهائی با شخصیتهای علمی و سیاسی جهان اسلام داشته ایم و آنان را از اهداف و همچنین وضعیت اهلسنت در ایران و آینده ایران با خبر کرده ایم.این نشستها بیشتر جنبه معرفی داشته است و الان هم نشستها با علمای جهان اسلام شخصیتهای سیاسی جهان عرب جهت معرفی کردن جنبش ادامه دارد.

.دووربین نیوز : آیا جنبش جندالله می تواند جوانان مومن را برای حرکتی منظم تر و منسجمتری پرورش دهد ؟جنبش امادگی آن را دارد که جوانانی را تعلیم وتدریب دهد ؟

استاد کمال ناروئی : الحمدلله که امروز جنبش در حال رشد است و همانگونه که تاکنون جوانی مخلص و مومن و متعهد به جامعه اهلسنت تحویل داده است آمادگی پذیرائی از جوانان را دارد و از جوانان اهلسنت ایران استقبال می نماید و این توانائی را دارد البته مسائل امنیتی وجود دارد و ما به خاطر مشکلاتی که برای ما در گذشته پیش امده ناچار به رعایت آن هستیم ولی باز هم جنبش با آغوشی گرم از برادران اهلسنت استقبال می نماید.

دووربین نیوز : جندالله اساسا" یک سازمان جهادی است،روابط این سازمان با دیگر سازمانهای جهادی فعال درجهان بویژه اراضی اشغال شده مسلمانان چگونه است ؟ آیاجندالله از مقاومت ملت مسلمان عراق وافغانستان حمایت میکند؟

استاد کمال ناروئی : جنبش جندالله یک جنبش میانه روی اسلامی است و در ایران فعالیت می کند البته حمایت از مظلومان را وظیفه شرعی و انسانی خود می داند.

دووربین نیوز : آیا بهتر نیست به جماعت بزرگتر جهادی بپیوندید؟ که در دنیا شناخته و در مسیر مقدس جهاد فی سبیل الله گام برمی دارد و محاسبات و برنامه ی منظم و دقیقی دارند؟

استاد کمال ناروئی : الحمدلله که جنبش در مسیر جهاد گام برمیدارد و دارای برنامه های منظم و دقیقی است و اگر چه در نقاط مختلف جهان مبارزاتی صورت می گیرد اما لازمه این امر این نیست که مبارزان مناطق مختلف دست از جهاد خود بردارند همانگونه که مردم چچن علیه روس در جنگند و لزومی نیست که آنان جهاد با روسیه را ترک دهند و به جائی دیگر بروند بلکه به نظر ما برای آنان جهاد با روس مهمتر و لازمی تر است و یا مردم کشمیر با هند در جنگند و یا مردم فلسطین با اسرائیل در جنگند و به نظر ما این وظیفه شرعی و اسلامی آنان است و ما هم با ایران در جنگیم که مورد تجاوز قرار گرفته ایم و این مهمترین وظیفه شرعی و اسلامی ماست.

دووربین نیوز : بعد از حمله استشهادی عبدالغفور ریگی برادر امیر عبدالمالک ریگی جنبش اعلام کرد که ما کتایب استشهادی داریم ؟ آیا همچنان فعال هستند ؟ و تا کی این عملیات شهادت طلبانه ادامه دارد ؟

استاد کمال ناروئی : آری جوانان زیادی برای عملیاتهای استشهادی نام نویسی کرده اند و جنبش برای اولین بار آموزشگاه ویژه استشهادی راه انداخته است و دهها جوان مومن در این آموزشگاه زیر تربیت هستند و به موقع عملیاتها به اجرا در خواهد آمد و این پروسه تا خاتمه رژیم ولایت فقیه ادامه خواهد داشت

.دووربین نیوز : از قدیم گفته اند که بلوچها با کوردها پسر عموی همند . جنبش امروزه در بلوچستان است ، چه برنامه، پیام ویا دستی به سوی کردهای اهل سنت دراز کرده است ؟

استاد کمال ناروئی : ما که می گوئیم بلوچها و کردها برادرند و الله تعالی ما را برادر های ایمانی قرار داده است و اعلام می کنیم جنبش با تمام وجود از مردم اهلسنت کرد حمایت می کند و برای تربیت و آموزش جوانان کرد اعلام آمادگی می کند و جنبش در تلاش است شاخه جنبش جندالله را در کردستان فعال نماید و دوستان کرد در حال آموزش و تربیت هستند و به موقع شاخه کردستان جنبش اعلام موجودیت خواهد کرد.

خیلی متشکرمامیدوارم موفق و موید باشیدمن هم از شما سپاسگذارم و برایتان آرزوی پیروزی و موفقیت دارم.

خوانندگان عزیز سایت دووربیین ، این چکیده ای از سخنان استاد کمال ناروئی سخنگوی جندالله ، جنبش مقاومت مردمی ایران، که در مصاحبه ای با سایت دووربین انجام داده است . با تشکر از اقای کمال ناروئی که به طور مفصل و قاطع به سوالات دووربین جواب دادند .

خـبـرنگـار دووربين : ماجد بلوچ