۱۳۸۷/۱۲/۱۸

ارتش ایالات متحده آمریکا تا پایان 2011 عراق را کاملاً ترک خواهد کرد.



اوباما آینده عراق چه خواهد بود؟
واشنگتن، بغداد_ دردانگ نیوز
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گفته است تا پایان 2011 میلادی تمام نیروهای ارتش این کشور از عراق خارج خواهند شد.
باراک اوباما طی سخنرانی در مقابل سربازان ارتش در کارولینای شمالی اعلام کرد برنامه جنگی کشورش تا 2010 میلادی در عراق به پایان خواهد رسید و 35 تا 50 هزار سرباز تا 2011 دولت و پلیس عراق را حفاظت و بعد از آن عراق را برای همیشه ترک خواهند کرد.
رئیس جمهور آمریکا طی مصاحبه تلویزیونی از عدم حضور دراز مدت ارتش کشورش در افغانستان نیز خبر داد. اوباما بغداد و کابل را مناطق ناامنی برای ارتش ایالات متحده قرار داد.
تحلیل گران معتقدند پس از شدت و ادامه یافتن مقاومت مجاهدین عراقی وجود ارتش این کشور در عراق مترادف با خودکشی است. امریکا چاره ای جز خروج از عراق ندارد. رسانه های آزاد تاکنون هلاکت بیش از چهل هزار سرباز امریکایی را تصدیق کردند. علاوه از تلفات جانی این جنگ خسارات مالی سنگینی بر پیکره شکست خورده اقتصاد ایالات متحده وارد کرده است.
پیش از این چندین متحد امریکا نیروهای خود را از عراق خارج کردند یا از ارسال نیروهای بیشتر امتناع ورزیدند.
از طرفی کردها و شیعیان عراق جانشین و نوکران خوبی برای امریکا ثابت شده اند.
آیت الله سیستانی همواره بر همکاری با اشغالگران تاکید کرده است و پیروان مذهب اش را بر مشارکت در تمام ادارات دولتی تشویق کرده و می کند. طبعاً با وجود چنین غلامان با وفائی حضور نظامی آمریکا در عراق امری اضافی به شمار می آید.
اما پاسخ این سوال باقیست که بعد از خروج صلیبی ها از عراق، آینده این کشور چه خواهد شد؟ دست نشانده ها با مخالفین خود چگونه کنار خواهند آمد؟؟