۱۳۸۷/۱۲/۱۸

سخنرانی حضرت شیخ الاسلام در جمع دانشجویان اهل سنت




ما مخالف نظام نیستیم، ایرانی هستیم و حقوق شهروندی داریم که مصرّانه آنها را پیگیری خواهیم کرد. ما انتظار داریم تبعیضها برداشته شوند و به همه با یک دید نگاه شود. دومین خواسته ما که حاضر نیستیم تحت هیچ شرایطی از آن بگذریم، رعایت آزادی مذهبی ما در چارچوب قانون اساسی است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، طی نشستی که در نتیجه مسافرت جمعی از دانشجویان اهل سنت ایران به زاهدان از سوی دفتر
دانشجویی دارالعلوم برگزار شد، حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید- حفظه الله- امام جمعه اهل سنت زاهدان به ایراد سخن پرداخت که در آن به برخی مطالبات و خواسته های اهل سنت اشاره نمود که ذیلاً چکیده ای از این سخنان را می خوانید: ايشان در ابتدا فرمود: ما مخالف نظام نیستیم، ایرانی هستیم و حقوق شهروندی داریم که مصرّانه آنها را پیگیری خواهیم کرد. ما انتظار داریم تبعیضها برداشته شوند و به همه با یک دید نگاه شود. دومین خواسته ما که حاضر نیستیم تحت هیچ شرایطی از آن بگذریم، رعایت آزادی مذهبی ما در چارچوب قانون اساسی است. از جمله خواسته های مهم جامعه اهلسنت حفظ استقلال حوزه های علمیه است. حاضریم مشکلات را تحمل کنیم، از مردم کمک بخواهیم اما هرگز حاضر نخواهیم شد که مدارس دینی ما دولتی شوند و تا آخر بر این امر پافشاری می کنیم. حوزه های علمیه و جامعه اهل سنت به نفع نظام و مذهب شیعه هستند نه به ضرر آنان. خواسته دیگر ما احترام گذاشتن و حرمت قائل بودن به مقدسات دینی و مذهبی اهل سنت است، این همان نکته ای است که مقام معظم رهبری در سخنان اخیرش به آن تاکید کردند.مدیریت دارالعلوم زاهدان در ادامه افزود: عده ای ما را متهم به زیاده خواهی می کنند!، به این گروه از افراد باید گفت: ما چه داریم که زیاده خواهی کنیم؟!. ما خواهان پست و مقام نیستیم بلکه حرمت می خواهیم و علاقه مندیم در سازندگی کشور مشارکت داشته باشیم. خیرخواهی نسبت به دولت، رعیت، میانه روی و اعتدال راه و مسیر ما هست.مولانا عبدالحمید درمورد تصمیم اهلسنت در رابطه با انتخابات، خاطرنشان کرد: هنوز تصمیم گیری درباره انتخابات زود است، چون شرایط همواره در حال تغییر است. إن شاءالله با نظر خواهی از شما دانشجویان و جامعه اهلسنت تصمیم نهایی را خواهیم گرفت. متاسفانه اخیراً فشارها بر اهلسنت بیشتر شده است و ما امیدواریم تا قبل از برگزاری انتخابات مشکلات جامعه اهلسنت برطرف شوند.مولانا عبدالحمید در پایان به اهلسنت و به ویژه نسل تحصیلکرده و دانشجو توصیه کرد: از اختلافات به شدت بپرهیزید. به نظرات یکدیگر احترام بگذارید، وحدت را حفظ کنید زیرا وحدت نشانه رشد و تعقل یک جامعه است.