۱۳۸۷/۱۲/۲۹

آیا ایالات متحده آمریکا تا2011 پاره پاره می شود؟؟



دردانگ نیوز: کشوری که طی چندین دهه با استفاده از ارتش وسازمانهای جاسوسی خود کشورها ودولت های مخالف اش را قربانی منافع خود کرده، بایک جنگ داخلی خطرناک که سبب تکه تکه شدن آن خواهد شد روبه رو است.
بسیاری از کارشناسان وسازمانهای برنامه ریزی وپژوهشی ازجمله تحلیل گر وزارت خارجه روسیه "دن پنارین" ویک گروه برنامه ریز مشتمل بر مغزهای متفکر آمریکا پیش بینی کردند ایالات متحده تا2011میلادی به شش بخش (کشور) تقسیم می شود. دن پنارین پیش بینی کننده تجزیه شوروی سابق هم است. مغزهای مفکرآمریکائی با انتشارگزارشی مفصل و ذکر دلایل محکم این مطلب را عنوان کردند.
هم اکنون دهها سازمان وحزب خواهان قانون سازی وترتیب قوانینی برای مشروعیت استقلال طلبی وجدائی از دولت فدرال هستند. طبق یک نظر سنجی درصد جدائی طلبی از 5درصد که در سال 1990 بود به 22 درصد رسیده است.
نویسنده آمریکائی "دایمند" در کتابش Gollapse The می نویسد: پدیده جدائی طلبی در آمریکا پس از آغاز بحران سیاسی در این کشور تقویت یافت و در 5 تا 10 سال آینده آمریکا هم مثل شوروی سابق تجزیه خواهد شد. این نویسنده چهار علت اساسی بر این امر شمرده است: 1- اقتصاد شکست خورده و توخالی آمریکا که روزبه روز دچار بحرانهای خطرناکتری می شود. 2- توسعه طلبی آمریکا 3- در چندین کشور جهان نیروهای ارتش ایالات متحده مستقیماً یا بطور غیرمستقیم در حال نبرد هستند و بخش بزرگی از بودجه این کشور صرف هزینه های این جنگ ها می شود 4- مردم آمریکا علاوه از تحمل مشکلات اقتصادی با معضلاتی چون نابرابری، بیکاری و عدم رعایت حقوق بشر مواجه هستند. موارد فوق باعث شده که مردم ایالت های دور افتاده آمریکا و حتی ایالات پر درآمدی مثل کالیفرنیا و نیویورک خواهان جدائی از " آمریکا" بشوند و بیش از در تنور داغ کاخ سفید نسوزند.
گروههای جدائی طلب که در رأس آنها " امریکن سشن پروجکت" و "میدل بری انستیتیوت" قرار دارند، معتقدند در صورت اتحاد با ایالات متحده ما نمی توانیم به حقوق خود دست یابیم. دولت مالیاتی را که از ایالتهای ما می گیرد بجای هزینه نمودن آن برای عمران و آبادی مناطق ما آنرا صرف هزینه های جنگ هائی می کند که در گوشه و کنار جهان به آن مشغول است و این امر علاوه از مشکلات اقتصادی باعث بدنامی ما به عنوان شهروند آمریکائی در مجامع بین المللی نیز شده است.
بسیاری دیگر از تحلیلگران و کارشناسان آمریکائی اسباب شکست و تجزیه آمریکا را بررسی کرده و می گویند: کشوری که به جهانیان درس زیستن و اخلاق و آداب می دهد خودش دچار بدترین انحطاط اخلاقی شده و همین امر باعث پاره پاره شدن آن خواهد شد. آمریکا بجای اینکه به فکر ملت خودش باشد دوست دارد "پرچمدار عدالت و امنیت" در جهان نامیده شود. رهبران دو حزب مطرح آمریکا دموکرات و جمهوری خواه بخوبی می دانند که سیاست های اشتباه ایالات متحده آمریکا آنرا به سوی جنگی جهانی پیش می برد.
کشوری که به دیگران قرض می دهد خودش هفت بیلیون وچهارصد میلیارد دلار بدهکار است. و 446 هزار سرباز ارتش آمریکا با نزدیک به پانزده ناو دریایی باعث بدبختی و بیچارگی مردم این کشور شده اند.
این گزارشها و تحلیل ها دلیل برآنست که متکبرین و توسعه طلبان که بخاطر حصول منافع خود دست به هر کاری می زنند، بالاخره با شکست، دربه دری و ذلت و رسوائی مواجه خواهند شد.