۱۳۸۸/۰۱/۰۷

یک روحانی ایرانی رابطه با آمریکا پیش از ساخت بمب هسته ای را منتفی دانست




حزب الله ایران خود را آماده ی صدور انقلاب می کند


تهران – رسانه ها
سایت حکومتی شبستان نیوز روز چهارشنبه 25/3/2009 به نقل از یک روحانی فعال در صحنه ی سیاست ایران ، برقراری رابطه ایران با آمریکا را مشروط بر ساختن بمب اتم دانست.بر اساس گزارش این وبگاه، آیت الله دکتر سید محمد باقر خرازی دبیرکل حزب الله ایران، در حاشیه ی همایش حزب الله گیلان درباره رابطه کشورش با آمریکا گفت: "هر وقت بمب اتم ساختیم با آمریکا رابطه برقرار می کنیم".وی در ادامه ی این مصاحبه افزود "اگر نباید بمب اتم ساخت ارتباط هم نباید داشت و اگر ارتباط باید داشت پس بمب اتم را نیز باید ساخت".

این سخنان در زمانی ابراز می گردد که اغلب مقامات ایرانی در واکنش به حساسیت جامعه ی بین المللی نسبت به فعالیت های هسته ای تهران اعلام داشته اند که برنامه ی اتمی آنان مسالمت آمیز بوده وهدف آن تولید نیروی برق مورد نیاز کشور است .

حال آنکه شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه هایی خواهان توقف غنی سازی اورانیوم توسط ایران شده است .

دبیر کل حزب الله ایران که به نوشته ی شبستان عضو فقهای شورای نگهبان می باشد در شرح برنامه های حزبش برای اداره ی کشور ایران گفت: "جریان حزب الله به دنبال این است که بتواند از نیرو و توان همه آحاد ملت ما یک ساختار تشکیلاتی عظیم پدید بیاورد که در خدمت نظام و رهبری بوده، منحصر به فرد خاصی نباشد.

او که از طرفداران وفادار به رهبری آیت الله خامنه ای است، ماموریت این ساختار را حفظ آینده ی نظام وحکومت در ایران بر اساس مدل های دینی دانست که می بایست "انقلاب را در سراسر دنیا توسعه دهد".

شایان ذکر است که تز صدور انقلاب که از ابتدای برقراری جمهوری اسلامی ایران موجب دغده ی خاطر کشورهای همسایه ومحافل بین المللی بوده است دیپلماسی این کشور را همواره دچار مشکلاتی کرده است ویکی از عوامل روانی موثر در جنگ ایران وعراق بوده است .