۱۳۸۸/۰۱/۱۱

طالبان پاکستان حمله به دانشکده پلیس در لاهور را بر عهده گرفت


رادیو فردا: بيت الله محسود، رهبر طالبان در پاکستان می گويد حمله روز دوشنبه به يک دانشکده پليس در لاهور پاکستان، کار گروه او بوده است.

در آن حمله هشت کارآموز پليس کشته و ده ها تن زخمی شدند.

به گفته مسئولان امنيتی پاکستان، چهارتن از مهاجمان نيزدر زد وخورد با ماموران امنيتی کشته شدند و مسئولان در حال بازجويی از چهار نفری هستند که در جريان عمليات دستگیر شده اند.

اجمد احمد يک مامور پليس پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفته بود که حمله کنندگان يونيفورم پليس بر تن داشتند.

تبادل آتش ميان صدها مامور پليس و سرباز پاکستانی که اين دانشکده را محاصره کردند با مهاجمان چند ساعت ادامه داشت. رحمان مالک، وزير کشور پاکستان، گفته است ظاهرا مهاجمان از افراد بيت الله محسود بودند و از پايگاه آنها در وزيرستان جنوبی آمده بودند. بيت الله محسود، رهبری گروهی را با عنوان «تحريک طالبان پاکستان» بر عهده دارد که ائتلافی است متشکل از چند گروه و عمدتا در شمال غرب پاکستان فعاليت می کند و با طالبان افغانستان مرتبط است. امريکا برای دستگيری او يا دريافت اطلاعات درباره او پنج ميليون دلار پاداش تعيين کرده است.

وزارت کشور پاکستان پیشتر اعلام کرده بود که گروه های پاکستانی مانند «لشکر جهانجوی»، «لشکر طيبه» و «جيش محمد» را مسئول اين عمليات خوانده است.

اين حمله در حالی انجام گرفت که کمتر از يک ماه پيش، در حمله مردان مسلح به اعضاء تيم ملی کريکت سريلانکا در شهر لاهور، شش مامور انتظامی و يک راننده پاکستانی کشته و هفت تن ازاعضای تيم ملی کريکت سری لانکا مجروح شدند.