۱۳۸۸/۰۳/۰۸

نفجار در مسجد امیر المومنین زاهدان تاکنون 20 کشته و55 زخمی بر جای نهاد



زاهدان-خبرگزرایها

بر اساس گزارش های که لحظاتی پیش از شهر زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان مخابره گردید یک انفجار قوی که شامگاه پنجشنبه 28-5-2009 در مسجد امیر المومنین روی داد چندین کشته وزخمی بر جای نهاد .
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران "ایرنا" : يک بمب قوی در مسجد امير المومنين منفجر شده است و نيروهای امدادی در حال تخليه کشته شدگان و مجروحان اين حادثه هستند.
خبرگزاری رسمی ایران در گزارش خود افزود ، در اين انفجار بخشی از مسجد تخريب شده است و هم اکنون " عوامل امنيتي و اورژانس "در حال انتقال مجروحان اين حادثه هستند.
از سوی دیگر خبرگزاری نیمه رسمی فارس با مخابره ی گزارشی در اینباره« اعلام داشت که این انفجار توسط یک انتحاری صورت گرفته است .
تا کنون هیچ گروهی مسولیت این انفجار را به عهده نگرفته است ومنابع رسمی ایران نیز جزئیات بیشتری را منتشر نکرده اند . اما خبرگزاری فارس در آخرین گزارش خود تعداد کشته شدگان را 20 تن وزشمار زخمی ها را 55 تن اعلام داشت .
استان سيستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران وهمرز با بلوچستان پاکستان واقع است، و در سال های اخیر هر از چندی شاهد درگیری سپاه پاسداران انقلاب و نیروهای انتظامی با گروه مسلح جندالله بوده است .
در تابستان سال گذشته این گروه مسلح با حمله به یک پاسگاه در منطقه ی مرزی سراوان 16 تن از ماموران این پاسگاه را به اسارت گرفت وپس از چندی اقدام به اعدام آنها کرد .
ودر پایان سال گذشته ی میلادی نیز یکی از عناصر جندالله دست به یک عملیات انتحاری در سراوان زد که در نتیجه ی آن چهار نفر کشته شدند. دولت ايران بارها این سازمان را مرتبط به القاعده و آمریکا اعلام کرده است، اما جندالله ضمن نفی این اتهامات می گوید که برای احقاق حقوق قومی و مذهبی مردم بلوچ مبارزه می کند . طی سال های اخير گروه مسلح جندالله مسولیت اغلب انفجارها وعملیات نظامی علیه اهداف دولتی را بر عهده گرفته است . گفتنی است که رسانه های گروهی ومقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران از مسلحان بلوچ به عنوان "اشرار مسلح " یاد می کند.