۱۳۸۸/۰۳/۰۱

نامۀ جمعی از اندیشمندان اهل سنت به شبکه جهانی نور


سنی نیوز :همچنانکه استحضار دارید پس از سالها انتظار بالآخره خداوند متعال توفیق داد و شبکه نور به عنوان اولین شبکه فارسی زبان برای اهل سنت چند ماه پیش آغاز به کار کرد. مدتی است که پخش آزمایشی آن تمام شده و اینک دست اندرکاران شبکه برای راه اندازی پخش دائم برنامه ها دارند زحمت می کشند و آنگونه که …

———————————————–

نامۀ جمعی از اندیشمندان اهل سنت به شبکه جهانی نور

بسم الله الرحمن الرحيم

خدمت برادران گرامی در عقیده و سنی نیوز و بیداری و اصلاح و نوگرا و سنی انلاین و مکتب قرآن و سایر سایتها و وبلاگهای اهل سنت و از طریق شما به آحاد ملت عزیز اهل سنت فارسی زبان السلام علیکم ورحمة الله وبركاته

امیدواریم که خداوند متعال به همه ما و شما توفیق خدمت خالصانه به اسلام عزیز و دفاع از مقدسات دینی مان عنایت فرماید و خدمات ناچیز همه را به بارگاه خودش قبول فرماید.

سروران گرامی:

همچنانکه استحضار دارید پس از سالها انتظار بالآخره خداوند متعال توفیق داد و شبکه نور به عنوان اولین شبکه فارسی زبان برای اهل سنت چند ماه پیش آغاز به کار کرد. مدتی است که پخش آزمایشی آن تمام شده و اینک دست اندرکاران شبکه برای راه اندازی پخش دائم برنامه ها دارند زحمت می کشند و آنگونه که از بخش های تبلیغاتی و سخنان ارزشمند مهمانان شبکه که غالبا شخصیتهای برجسته و شناخته شده اهل سنت هستند بر می آید این شبکه گرچه در بخش آزمایشی خودش نواقصی داشت اما تمام علامات و نشانه ها حاکی از آن است که إن شاءالله پخش دائم آن نه تنها آرزوهای اهل سنت را بر آورده خواهد کرد که بیش از آنچه تا کنون تصور می شده برای اهل سنت خوشحال کننده، و مسرت بخش خواهد بود.

و امید است که در مقابل ده ها شبکۀ باطل و دروغ پراکنی مانند “سلام” و غیره… شبکه جهانی نور بیانگر عقیده ناب اسلامی و اسلام پاک محمدی صلی الله علیه وآله وسلم و مدافع صحابه کرام و اهل بیت اطهار رضی الله عنهم اجمعین باشد.

بنابر این انتظار ما و سایر علماء و نخبگان و فرهنگیان جامعه اهل سنت از عموم ملت عزیز مان این است که سعی کنند از این تنها شبکه اسلامی فارسی زبان که با رعایت ادب و احترام به سایر مذاهب اسلامی عقاید اهل سنت را پخش و تبلیغ خواهد کرد کمال استفاده را ببرند و کسانی که دسترسی دارند سعی کنند برای آن عده از عزیزانی که علاقه مند هستند اما به هر دلیل به شبکه دسترسی ندارند، برنامه ها را ضبط کنند و به دست آنها برسانند.

خواهشی که از اهل فکر و نظر و اندیشه داریم این است که سعی کنند به هر نحو ممکن با شبکه همکاری نمایند، و از ارائه هرگونه پیشنهاد و انتقاد سازنده ای دریغ نفرمایند، مشارکت آحاد اهل سنت و بخصوص صاحبنظران می تواند در بهبود و ترقی شبکه و برنامه های آن نقش کلیدی داشته باشد ما مطمئن هستیم که مسئولان و دست اندرکاران و برنامه ریزان شبکه از هر گونه نظر و انتقاد و پیشنهادی به گرمی استقبال خواهند کرد.

سرورانی که بیشتر توفیق و استطاعت و احیانا تخصص و خبره دارند می توانند پیشنهادات مفصل ارائه دهند و طرح و برنامه آماده تقدیم کنند شاید تلاش و کوشش یک فرد در گوشه ای دور افتاده بتواند راهگشای بخشی از مشکلات فراوان اهل سنت باشد، حدس ما این است که یک شبکه نوپا به یک کادر فنی و علمی قوی نیاز مبرم دارد و آماده کردن چنین کادری کار ساده ای نیست پس معرفی افراد متخصص و خبره به شبکه و تشویق آنها برای همکاری خدمت بزرگی به شبکه نور خواهد بود.

در پایان ما نویسندگان این نامه از طریق سایتها و وبلاگ ها از همه اهل سنت فارسی زبان برای مسئولان و دست اندرکاران زحمت کش شبکه نور آرزوی سلامتی و موفقیت دائم و روز افزون داریم.

از قرار معلوم اولین پخش زنده منبر آزاد پنجشنبه شب ساعت ۱۰:۳۰ شب به وقت تهران آغاز خواهد شد، به امید آنکه آغاز نیک و پر برکتی باشد.

جمعی از اندیشمندان و فرهنگیان اهل سنت ایران

****

سایت عقیده نیز با آرزوی موفقیت برای برادران عزیز در شبکه جهانی نور از بارگاه رب العزت والجلال استدعا میکند که مسئولان و دست اندرکاران این شبکه مبارک را توفیق روزافزون در بیان عقیده صحیح اسلامی و سیرت رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم و دفاع از صحابه فداکار و امهات المؤمنین رضی الله عنهم اجمعین نصیب نماید.

****

نشانی سایت انترنتی شبکه جهانی نور

http://www.nourtv.net

فرکانس هاى شبكه جهاني نور

ماهواره هاتبرد

۱۳ درجه شرقی ، فرکانس ۱۱۵۶۶

وضعیت افقی ، نشانه(سیمبل ریت) : ۲۷۵۰۰ ، FEC:۳/۴

****

ماهواره : EuroBird ۲ ۲۵.۵E

فرکانس : ۱۱۶۶۱ وضعیت :V - عمودی نشانه(سیمبل ریت ) : ۲۷۵۰۰ FEC: ۳/۴