۱۳۸۸/۰۳/۰۸

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، انفجار دیروز زاهدان را به شدت محکوم کرد


سنی نیوز : انفجار بمبی در یک مسجد شیعیان بنام علی ابن ابیطالب در زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان، ۱۹ کشته و ده ها زخمی به جا گذاشته است.آمار تلفات اولیه ۱۵ نفر اعلام شده بود اما علی محمد آزاد، استاندار سیستان و بلوچستان، اعلام کرده است که با درگذشت ۴ نفر از مجروحان آمار تلفات انفجار اکنون به ۱۹ نفر رسیده است. وی شمار زخمی ها را ۱۲۵ نفر اعلام کرد اما گفت ۴۵ نفر سرپایی درمان شده و ۸۰ نفر در بیمارستان زاهدان بستری شده اند.

وی همچنین از دستگیری تعدادی از “عوامل انفجار” پنجشنبه سخن گفت.
یک خبرنگار محلی در زاهدان به بی بی سی فارسی گفت که ظاهرا به هنگام نماز مغرب و عشا دو نفر با لباس زنانه به مسجد وارد شدند و یک کیف دستی را در قسمت زنانه مسجد گذاشتند که حاوی بمب بود و هنگام نماز منفجر شد.

به گفته این روزنامه نگار، هیچ گروه یا فردی هنوز مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی فارس، بلافاصله پس از این انفجار نیروهای امنیتی بمب دیگری را در نزدیکی مسجد یافته و خنثی کردند.

سیستان و بلوچستان در گذشته شاهد درگیری برخی شورشیان سنی با نیروهای دولتی بوده است.

به گزارش ایرنا، استاندار سیستان و بلوچستان و نماینده رهبر ایران در این استان از روز جمعه سه روز عزای عمومی در زاهدان اعلام کرده اند.
مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، به بی بی سی فارسی گفت که هدف کسانی که این انفجار را ایجاد کرده اند، به هم زدن امنیت شهر و به جان هم انداختن مردم بوده است.

او گفت: “ما ضمن محکوم کردن این کار ناجوانمردانه و جنایتکارانه، مطئمن هستیم که شیعه و سنی هشیاری خود را حفظ خواهند کرد”.

دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز با صدور بیانیه هایی نسبت به انفجار در زاهدان واکنش نشان داده اند.

به گزارش ایرنا، میر حسین موسوی در بیانیه ای عاملان این بمب گذاری را “نه سنی و نه شیعه، که منحرفین از ملت رسول خاتم” توصیف کرده و از از همگان خواسته است در مورد “دست های پلیدی که قضد تفرقه افکنی در صفوف اهل ایمان را دارد” هشیاری به خرج دهند.

مهدی کروبی نیز که در یک برنامه گفتگوی تلویزیونی شرکت داشت بمب گذاری زاهدان را به شدت محکوم کرد.