۱۳۸۸/۰۳/۱۰

باید با خویشتنداری اهداف دشمن را خنثی کنیم


ما این جنایت هولناک و وحشتناک را به شدت محکوم می کنیم و به کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند،تسلیت می گوئیم و اعلام می کنیم که ما در کنار برادران شیعه هستیم و اگر مشخص شود که چه کسانی این جنایت را مرتکب شده اند، مطمئن باشید که قبل از شما با آنها بر خورد می کنیم. ما کسانی را که امنیت زاهدان را بر هم می زنند و به کشتار مردم بی دفاع می پردازند، نمی بخشیم.

مولانا عبدالحمید؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های این هفته نماز جمعه مسجد مکی زاهدان با اشاره به کلام خداوند در قرآن گفت: خداوند می فرمایند: ای مردم بترسید از گناه و معصیت و فتنه ای که تنها به ظالم نمی رسد و همه در آتش آن فتنه می سوزند و به خداوند پناه ببرید.
وی افزود: فتنه منحصر به فتنه گر و جانی و ظالم نیست و شعله های آن به همه می رسد و در جامعه هرج و مرج ایجاد می کند. واقعه تلخ پنجشنبه شب گذشته، گناهی بود که شعله هایش زبانه کشیده و امنیت جامعه را به خطر انداخت . در درگیریهای قومی و مذهبی می بینیم که افراد بی گناهی کشته می شوند و اینها فتنه هستند و آنانی که آتش فتنه را روشن می کنند فتنه گر هستند.
مولانا عبدالحمید گفت: فتنه منحصر به دو طرف نیست و زبانه هایش گسترده شده و همه جا را می سوزاند، تفرقه ایجاد می کند و آسیب آن عام می شود. زمانیکه سیدنا عثمان رضی الله عنه به شهادت رسیدند، آتشی روشن شد که هزاران نفر کشته شدند. جنگ جمل و صفین پیش آمد و هزاران جان را گرفت.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: حادثه ناگوار، تلخ و زشت پنج شنبه شب گذشته که در مسجد حضرت امیر المومنین علی بن ابی طالب رخ داد، برای شهروندان استان، شیعه و سنی و همه مردم ایران خطر ناک و تکان دهنده بود.
وی افزود: انسان تا این حد کوردل و دور از خدا و وحشی باشد که در میان صف نماز گزارانی که طبق مذهب خود، در رابطه با ارتحال حضرت زهرا مراسم عزاداری داشتند و در میان مردم بی گناه و بی دفاع چنین حمله انفجاری و انتحاری را انجام بدهد که تعدادی زیادی بدون جرم کشته شوند. چرا باید مردم عادی زاهدان و مردم نماز گذار وقتی گناهی مرتکب نشده اند، بترسند و احساس نا امنی کنند.
مولانا عبدالحمید گفت: کسی که این جنایت را مرتکب شده است، باید منحرف و دور از خدا باشد که تصور کرده است کار خوبی انجام داده و به بهشت می رود. بی حرمتی به مسجد با هر نام و عنوانی باشد و ریختن خون انسانهای بیگناه و مجروح کردن انسانهای بی دفاع بسیار حادثه تلخ و خطرناکی است و برای هیچکس قابل تحمل نیست.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه گفت: ما این جنایت هولناک و وحشتناک را به شدت محکوم می کنیم و به کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند،تسلیت می گوئیم و اعلام می کنیم که ما در کنار برادران شیعه هستیم و اگر مشخص شود که چه کسانی این جنایت را مرتکب شده اند، مطمئن باشید که قبل از شما با آنها بر خورد می کنیم. ما کسانی را که امنیت زاهدان را بر هم می زنند و به کشتار مردم بی دفاع می پردازند، نمی بخشیم.
مولانا عبدالحمید گفت: نباید خانه خدا که محل امنی برای عبادت است، ناامن شود. این افراد حزب الشیطان هستند و در مسیر شیطان قدم برداشته اند. اگر کسی مدعی شود این کارها درست است، آن انسانی منحرف است. از صدر اسلام تا کنون اینگونه بوده است که برخی انحراف پیدا کرده و به نام ثواب و کار خیر، جنایت کرده اند. کسانی که حضرت عمر و حضرت علی و آنانی که امام حسین را شهید کردند، متاسفانه مدعی انسانیت بودند ولی انسان نبودند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: من از این تریبون با برادران شیعه اعلام همبستگی می کنم و هر اندازه آنان از این مسئله ناراحت هستند، ما بیشتر ناراحتیم و احساس اخوت و برادری می کنیم.
مولانا عبدالحمید در پایان گفت: توصیه من به هم استانیهای عزیز این است که بسیار هوشیارانه و با درایت رفتار کنند و همه مواظب باشند که هدف کسانیکه این جنایت را مرتکب شده اند، هرج و مرج است تا مردم به جان یکدیگر بیافتند و اموال یکدیگر را مورد تعرض قرار دهند. ما اهداف دشمن را پیاده نکنیم، بلکه شیعه و سنی باید مواظب و هوشیار باشند که توطئه های دشمن را در نطفه خفه کنند. حمله به مساجد و بازار و مغازه های مردم از اهداف دشمن است و باید با خویشتنداری اهداف دشمن را خنثی کنیم و مسئولین نیز با تلاش عزیزان امنیتی این مسئله را پیگیری می کنند.