۱۳۸۸/۰۳/۱۰

خنثی سازی یک 'تهدید امنیتی' در پرواز اهواز به تهران


سازمان هواپیمایی کشوری ایران می گوید یک "تهدید امنیتی پرواز" را در هواپیمایی که از اهواز به سمت تهران پرواز می کرد، خنثی کرده است.

رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفته است: "تهدید هواپیمای پرواز مسیر اهواز به تهران با هوشیاری نیروهای حفاظت پرواز خنثی شد."

به گفته آقای جعفرزاده، "با عملکرد خوب ماموران حفاظت سپاه پاسداران، این حادثه هیچ خسارتی نداشته است."

خبرگزاری رسمی ایران - ایرنا خبر داده است که "عوامل این توطئه بازداشت و به فرودگاه اهواز منتقل شده اند."

بنابر گزارشها، یک هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی کیش ایر که با 140 مسافر ساعت ده و 45 دقیقه شب شنبه از اهواز به سمت تهران پرواز می کرد لحظاتی پس از پرواز به دلیل وجود "تهدید امنیتی" بلافاصله به فرودگاه اهواز باز گشت.

توضیحی در باره این تهدید داده نشده اما خبرگزاری نیمه رسمی فارس می گوید که لحظاتی پس از پرواز "ماموران امنیتی هواپیما متوجه جاسازی یک بمب دست ساز در داخل هواپیما شدند."

بنابر این گزارش، هواپیما بلافاصله در فرودگاه اهواز به زمین نشست و ماموران بعد از تخلیه مسافران، بمب دست ساز را خنثی کردند.

ساعتی بعد از این حادثه، هواپیمای شرکت کیش ایر دوباره مسافرگیری کرده و به سمت تهران پرواز کرده است.

محمد حسن کاظمی فرمانده سپاه حفاظت پرواز ایران در باره این ماجرا گفته است که یکی از مسافران، وجود شئی مشکوک را گزارش داده است و با تصمیم گارد پرواز، خلبان و برج مراقبت، هواپیما به صورت فوق العاده در نزدیکترین فرودگاه که فرودگاه اهواز بوده به زمین می نشیند.

سپاه پاسداران ایران مسئول حفاظت از پرواز یا گارد پرواز است و به گفته آقای کاظمی، بعد از آن "يکي از افراد حفاظت پرواز با رشادتي که از خود نشان مي دهد و براي اينکه ريسک نکند، بسته را از هواپيما خارج مي کند و با اتخاذ تصميمات رواني و امنيتي اين بسته خنثي مي شود.

با این حال، آقای کاظمی گفته است که هم اکنون این "بسته مشکوک و جزئیات عملیات خرابکارانه" در دست بررسی است.