۱۳۸۸/۰۳/۰۹

'حمله مسلحانه' به ستاد احمدی نژاد در زاهدان


مسئول ستاد انتخاباتی محمود احمدی نژاد در سیستان و بلوچستان از زخمی شدن سه نفر در حمله مسلحانه افراد ناشناس به این ستاد خبر می دهد.

محمدرضا زاهدشیخی به خبرگزاری رسمی ایران گفته است که در این حادثه دو تن از اعضای ستاد حمایت های مردمی از آقای احمدی نژاد در اثر اصابت گلوله به دست، شانه و شکم مجروح شده اند.

به گفته او گلوله به شکم یک کودک هم که در محل حضور داشته اصابت کرده و او در زمان مخابره خبر (جمعه شب) تحت عمل جراحی بوده است.

آقای زاهدشیخی گفته است که سه نفر راکب موتورسیکلت بعد از توقف مقابل ستاد انتخاباتی آقای احمدی نژاد با فحاشی و تهدید و با استفاده از چاقو به بیلبوردهای تبلیغاتی حمله و آن ها را پاره کرده اند.

به گفته او هنگامی که اعضای ستاد برای اعتراض به سمت آنها رفته اند، مهاجمان با سلاح کمری به سمت آنها تیراندازی کرده اند.

آقای زاهدشیخی می گوید که مأموران نیروی انتظامی فورا در محل حاضر شده و به تعقیب مهاجمان پرداخته اند و نهایتا آنها را بازداشت کرده اند.

پیام های نامزدهای انتخابات در مورد حادثه زاهدان

میرحسین موسوی، محسن رضایی و مهدی کروبی با انتشار پیام های جداگانه ای به حادثه انفجار بمب در زاهدان واکنش نشان دادند.

آقای موسوی هدف عاملان انفجار بمب در مسجد علی ابن ابی طالب زاهدان را "ایجاد اختلاف میان امت اسلام" دانسته است.

او در پیام خود می نویسد: "آنانی که دستشان به این جنایت ها آلوده است، نه سنی و نه شیعه که منحرفین از ملت رسول خاتمند".

محسن رضایی هم یکی از اهداف عاملان این انفجار را کاهش حضور مردم در انتخابات دانسته و خطاب به مردم سیستان و بلوچستان نوشته است: "حضور میلیونی شما توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد".

همچنین مهدی کروبی در پیام خود از "همه گروه های سنی و شیعه" خواسته است که با حفظ آرامش در آستانه "انتخابات سرنوشت ساز و تحول آفرین ۲۲ خرداد"، زمینه حضور مردم را در صحنه فراهم کنند.

در این حال ستاد انتخاباتی محمود احمدی نژاد در سیستان و بلوچستان نیز با محکوم کردن انفجار زاهدان، آن را به دشمنان نظام اسلامی نسبت داد.

موسوی: حضور همزمان با کروبی 'مشکل' است

میرحسین موسوی

میرحسین موسوی در یک کنفرانس خبری در تهران گفته است که حضور همزمان با مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را "خطر" نمی داند اما می تواند آن را "مشکل" بنامد.

آقای موسوی روز جمعه ۸ خرداد در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت: "بنده با آقای کروبی از قدیم دوست هستیم و ایشان را شخصیت محترمی می دانم و احتمال مناظره هم بین ما وجود دارد".

پخش مناظره های تلویزیونی دو به دو میان نامزدهای چهارگانه انتخابات ریاست جمهوری ایران پیش بینی شده و قرار است مناظره آقای موسوی و آقای کروبی روز یکشنبه ۱۷ خرداد از تلویزیون ایران پخش شود.

آقای موسوی گفت که "روند کلی اقبال عمومی" را به سمت نیروهای اصلاح طلب می داند.

او افزود: "حضور همزمان با آقای کروبی در انتخابات را 'خطر' نمی دانم، اما می توان برای آن اصطلاح مشکل را به کار برد".

هشدارهای انتخاباتی وزیر کشور

صادق محصولی، وزیر کشور ایران می گوید که "دشمنان" سعی می کنند با ترورهای کور انتخابات را تحت تأثیر قرار دهند و انفجار زاهدان نمونه ای از این اقدامات است.

آقای محصولی روز جمعه ۸ خرداد (۲۹ مه) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت که نامزدهای انتخابات باید از فرصت تبلیغات برای ارائه برنامه های خود استفاده کنند و "نباید با ایجاد جو منفی موجبات دلهره و تشویش اذهان مردم را فراهم کنند".

او بدون نام بردن از کسی گفت: "اگر کمک کردن به مردمی که هیچ ندارند را 'گداپروری' بنامیم، پس باید مردم ضعیف زیر چرخ های توسعه له شوند".

اصطلاح گداپروری را نامزدهای اصلاح طلب در انتقاد به برخی اقدامات دولت به کار می برند.

آقای محصولی گفت که تخریب نامزدهای دیگر و نصب بنر در محل هایی به جز ستادهای تبلیغاتی نامزدها جرم است و "مردم ما دقت دارند که آیا نامزدها به قانون احترام می گذارند یا نه".

برنامه موسوی برای مهار تورم اعلام شد

میرحسین موسوی، یکی از نامزدهای جناح اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری ایران، برنامه خود را برای مهار تورم اعلام کرد.

در این برنامه که روز جمعه ۸ خرداد منتشر شد آمده است: "آثار موفقیت چشمگیر دولت هشتم (دولت محمد خاتمی) در نزولی کردن روند رشد قیمت ها و رساندن آن به اندکی بیش از ده درصد در سال ۱۳۸۴، با سیاست های نادرست دولت نهم (دولت محمود احمدی نژاد) از میان رفت".

بر اساس مندرجات این برنامه، مردم ایران در طول سال گذشته (۱۳۸۷) با تورم ۲۵ درصدی روبرو بوده اند و به این ترتیب یک چهارم قدرت خرید خود را ظرف یک سال از دست داده اند.

میرحسین موسوی می گوید که قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات از طریق "محدود کردن پایه پولی، کاستن از کسری بودجه دولت، تقویت بنیه های تولید، اصلاح نظام تصمیم گیری پولی و اعتباری و اجتناب از اجرای سیاست های تورم زا به ویژه در قیمت گذاری کالاها و خدمات دولتی" با تورم مقابله کند.