۱۳۸۸/۰۲/۱۱

هشدار بهداشت جهانی نسبت به همه گیر شدن آنفلوانزای خوکی


با انتقال سطح هشدار نسبت به بیماری آنفلوانزای خوکی از سه به چهار وبا توجه به اینکه مقیاس تعیین شده از سوی بهداشت جهانی شش می باشد، فاصله ی زیادی با همه گیر شدن این بیماری وتبدیل آن به یک اپیدمی جهانی نداریم.

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه 28-4-2009، طی نشست خود به ریاست مدیر این سازمان مارگرت چان تصمیم بالا بردن سطح هشدار را اتخاذ کرد و شخص دوم در سازمان یادشده دکتر کیجی فوکودا به خبرنگاران گفت اعلام داشت این تصمیم به معنای "افزایش خطر فراگیر شدن این بیماری بطور گسترده است"، اما "سازمان بهداشت جهانی در این مرحله معتقد نیست که این بیماری به سطح یک اپیدمی گسترده رسیده باشد" این اظهارات در زمانی صورت می گیرد که سازمان بهداشت بین المللی پیشتر در قبال خطر بسیار بالای همه گیر شدن این بیماری و سرایت آن به کشورهای مختلف جهان هشدار داده بود .

این سازمان روز دوشنبه تاکید کرد که تاکنون 40 مورد ابتلا به آنفلوانزای خوکی در ایالات متحده آمریکا کشف شده است واز سوی دیگر یک تیم پزشکی از سوی این سازمان راهی مکزیک کشور منشاء آنفلوانزای خوکی شده است تا علل بروز آن را مورد بررسی قرار دهد .بر اساس گزارش های رسیده از این کشور شمار قربانیان این بیماری بالغ بر 150 نفر شده است . ونیز گزارش هایی درباره ی ابتلای 40 نفر در 5 ایلت آمریکا گزارش شده است که 20 تن از آنان در نیویورک وشش نفر در تگزاس و11 مورد در کالیفرنیا مشاهده شده اند .

در همین حال در پی افزایش شمار قربانیان آنفلوانزای خوکی در کشور مکزیک بسیاری از کشورهای جهان منجمله آمریکا، بریتانیا، فرانسه وآلمان از شهروندان خود خواسته اند در حد امکان از سفر به مزیک خودداری کنند .