۱۳۸۸/۰۲/۲۱

انتخابات ریاست جمهوری و آینده مبهم اهل سنت ایران

دردانگ نیوز: با هرچه نزدیکتر شدن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور طبل های تبلیغاتی جناح های راست و چپ با شدت بیشتر کوبیده می شوند و هر طیف با شمردن نکته ضعف های جناح مخالف در صدد تخریب چهره ها و رد آراء مخالفین خود است. عدم وحدت و همسوئی اصلاح طلبان و مکاری محافظه کاران ملت زجر کشیده را با مشکل مواجه کرده که چگونه از دست فتنه پردازان رژیم ولایت فقیه نجات یابد و انتخاب کدام کاندید می تواند باعث آزادی اش از شر صفویان قرن بیست و یکم شود.

آینده جامعه اهل سنت ایران هم در هاله ای از ابهام قرار دارد. دولت جدید تحت سلطه کدام جناح خواهد بود و آیا امیدی هست بر زخمهای اه سنت مرهمی نهاده شود؟ از نظر سیاسی شرکت اکثریت دوم کشور با جمعیت بیش از بیست میلیون نفر در انتخابات آتی بهتر خواهد بود یا تحریم این انتخابات باعث تقویت منافع اهل سنت و سرانجام نجات آنها از دست مظالم رژیم ولابت فقیه خواهد شد؟ در این مورد اظهار نظرهائی شده و بعضاً سازمانهای مبارز با تمام قوت مردم را از طریق رسانه های محدود دعوت به تحریم این انتخابات می دهند.

اما رهبران و نخبگان اهل سنت که در ایران و با مردم اهل سنت زندگی می کنند تاکنون به صراحت موضع خود را اظهار نظر نکردند. عموماً از مناطق مختلف سنی نشین علماء، اندیشمندان، سفید ریشان و عموم فعالان دارای نفوذ اهل سنت جهت تصمیم گیری در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گردهم می آیند. چهار سال پیش در همین شهر شورایی تشکیل شد که ریاست آن به عهده شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان بود.

بدون شک تشکیل چنین شورایی باعث وحدت و همدلی بیشتر جامعه اهل سنت خواهد شد که بُعد جغرافیایی کمتر به آنها توفیق گردهم آمدن و متحد شدن می دهد. در صورت تشکیل شورای جامعه اهل سنت به عنوان یک قدرت مطرح می شود و اگرچه نمی تواند کاندیدی برای پست ریاست جمهوری معرفی کند اما دیگر کاندیدها مجبوراً جهت جلب حمایت این قدرت سیاسی خواسته های آنرا پذیرفته که در صورت پیروزی باید به آنها جامه عمل بپوشاند.

نکتۀ دیگری که بسیار قابل توجه است حفظ احترام یکدیگر در بیان آراء و احتراز از به کار بردن کلمات تند و زننده برای شخصیات و طیف هایی که هم نظر و همفکر نیستند، می باشد. اختلاف نظر یکی از علامات وجود جامعه زنده و بردبار می باشد؛ اما بدزبانی و عدم رعایت احترام مخالف علامت سبک مغزی و پیروی از روش گروههای منحرف چون روافض است. روافض از ابتدا تاکنون همواره با دشنام دادن و نفرین کردن یاران پیامبر(ص) بویژه خلفاء ثلاثه و ام المؤمنین حضرت عایشه (رض) و حضرت معاویه(رض) سعی کردند محبت افراطی خود را با اهل بیت اظهار کنند غافل از اینکه با لعنت فرستادن به ابوبکر و عمر وعثمان رضی الله عنهم چیزی در فضایل حضرت علی(رض) اضافه نمی شود.

اگر کسی معتقد است تحریم انتخابات آتی به نفع جامعه اهل سنت ایران است، نظرش محترم و قابل توجه است و باید علل و اسباب آن برای مردم بیان گردد و ضرر شرکت در انتخابات نیز با تفصیل واضح گردد. اما حمله به شخصیت افراد و صدور فتاوایی که معلوم نیست از طرف کدام مفتی صادر گردیده نمی تواند باعث تغییر ذهنیت مردم شود. یک وبلاگ یا سازمان می تواند در امر اطلاع رسانی و فعالیت در زمینه ای که انتخاب کرده انجام فعالیت کند اما صدور فتوا به عهده دارالافتاء ها ی معتبر و علمای حقانی است که مردم به آنها اعتماد دارند. این امر باعث ایجاد تشنج در جامعه و روی گردانی مردم از گروههایی می شود که مراکزشان در خارج از کشور است و به جای در نظر گرفتن منافع مردم آینده آنها را بیش از پیش مخدوش می کنند.

از خداوند منان مسئلت داریم امت مسلمه را در سرتاسر جهان از شر صلیبی ها، صهیونیستها و روافض محفوظ نگه دارد و حامی و ناصر مسلمانان ستمدیده باشد.