۱۳۸۷/۱۱/۲۳

نامه ای سر گشاده به مقام معظم رهبری!….



دردانگ نیوز به نقل از: سنی نیوز:برخی را گمان بر این بود که جناب مقام رهبری از شئون دولت دوری گرفته و ایشان هنوز هم از همان درایت و جهانبینی بزرگ بهره مندند. و کسانی دیگر در روی صحنه قرار دارند که مشرب صفوی بر آنها غالب است و می خواهند کشور را با ترفندهای ساده لوحانه تبعیض نژادی و تبعیض مذهبی به ویرانه ای تبدیل کنند. و ساحت و مقام رهبری از همه اینها بدور است!
نامه ای سر گشاده به مقام معظم رهبری….



احتراما….

دیدگاه اهل سنت ایران از شخصیت مقام رهبری همیشه دیدگاهی بسیار امیدوار کننده بود. چرا که ایشان مدت مدیدی از تبعیدشان را قبل از انقلاب در مناطق اهل سنت و در میهمانی کریمانه آنها گذرانده بودند. و همچنین از نظر فکری نیز متأثر به شخصیتهای فکری معاصر اهل سنت امثال شهید اسلام سید قطب رحمه الله بودند. و ایشان آیاتی چند از تفسیر “فی ظلال القرآن” سید قطب و کتاب “آینده در قلمرو اسلام” او را به فارسی بر گردانده بودند.
و در ابتدای انقلاب ایران وقتی سران مذهبی کشور تلاش داشتند اهل سنت را به گونه ای از سطح ملی به کنار کشیده در تنگناها قرار دهند و حکومت را رنگ و پوستی شیعه مذهبی دهند، و برخی از رهبران سنیها امثال امام ناصر سبحانی عقل مدبر اهل سنت کردستان را سربریدند و کاک احمد مفتی زاده مهندس فکری اهل سنت را به سیاهچالها انداختند شاید تنها کسی که انگشتان اتهام تعصب و صفویت منشی بدو دراز نمی شد جناب حجت الإسلام خامنه ای بودند!
سپس روزی که آیت الله خمینی چشم از جهان فرو بست و آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر پس از ایشان مطرح شد، جامعه شیعه در یک بحران جدایی بین رهبریت سیاسی و قیادت دینی قرار گرفت و مراجع داد و هوار براه انداختند که تا دیروز جناب خامنه ای حجت الإسلام بودند چه شد که یک شبه آیت الله شدند و بر مسند قیادت دینی شیعه جهان نشستند!.
برای سنیها اینها همه فاقد ارزش بود؛ برای آنها مهم این بود که شخصی عاقل و دانا سکان حکومت را بدست گیرد و کشور را از موجهای پر تلاطم بدر آرد حالا این شخص می خواهد آیت باشد یا حجت یا چیزی دیگر…
و آنها با آمدن جنابعالی به مسند حکومت بسی امیدوار گشتند که شاید شب تاریک آنها به پایان رسیده باشد! و کشور در سایه همبستگی ملی بتواند سر و گردنی بالا کشد.
ولی متأسفانه نه اینکه چرخ قلع و قمع اهل سنت در مرحله حکومت شما از حرکت نایستاد بلکه چند برابر سرعت گرفت!!
جامعه اهل سنت ایران در برابر این فشارهای مذهبی و ملی به دو دیدگاه تقسیم گشت:
برخی را گمان بر این بود که جناب مقام رهبری از شئون دولت دوری گرفته و ایشان هنوز هم از همان درایت و جهانبینی بزرگ بهره مندند. و کسانی دیگر در روی صحنه قرار دارند که مشرب صفوی بر آنها غالب است و می خواهند کشور را با ترفندهای ساده لوحانه تبعیض نژادی و تبعیض مذهبی به ویرانه ای تبدیل کنند. و ساحت و مقام رهبری از همه اینها بدور است!
ولی برخی دیگر را ایده بر این بود که جناب مقام رهبری خود در پشت صحنه این جنایتها قرار دارند! و با آمدن حکومت تکفیری و یک بعدی آقای احمدی نژاد و حمایت کامل مقام رهبری از او دیدگاه دوم تقریبا بر اذهان عموم اهل سنت سایه افکند. تا اینکه در ماه گذشته مقام رهبری آنهایی را که بر علیه اهل سنت سخن می گویند و عقاید آنها را به تمسخر می گیرند را عاملان صهیونیست جهانی و مدافعان آمریکا معرفی کردند…


این سخنان بحق مقام رهبری در جامعه اهل سنت بازتاب بسیار خوبی داشت و روزنه ی امیدی بس بزرگ را گشود.
اهل سنت ایران از مقام رهبری که محور کشور را تشکیل می دهد و سخنگوی مذهب و یا قومیت معینی نیست انتظار دارند که در این مرحله بسیار بحرانی که کشور رو به تجزیه جغرافیایی و سیاسی پیش می برد. و دشمنان خارجی در تلاشند ایران را از داخل به نا امنی کشند شخصا مقالید حکم را بدست گیرند و کشتی در حال غرق را نجات دهند. ایران اگر از همبستگی ملی بهره مند گردد و همه قومیتها و مذاهب به یک چشم نگریسته شوند و همه از آزادی و عدالت اجتماعی برخوردار شوند می تواند در مقابل هر دشمن خارجی هر چند قوی و نیرومند باشد مقاومت کند. اما جو فعلی که یک جو کاملا آلوده است ایران را بر سر یک پرتگاه بسیار خطرناک و یک انفجار بزرگ قرار داده است.


هیچ کشوری از تعدد افکار و مذاهب فرو نمی ریزد، اگر سنیها و شیعیان بطور متساوی از عدالت اجتماعی و آزادی بیان بر خوردار شوند، و ترس و وحشت و دیکتاتور منشی از سر مردم بدور رود، تبادل افکار بوجود خواهد آمد و در نتیجه به هم نزدیکتر خواهند شد، و اگر هم نزدیک نشوند در نهایت همه در همبستگی ملی با هم متحد خواهند بود، و ترسی از ویرانی کشور، ایران را تهدید نخواهد کرد. اما در وضع کنونی هر گونه جرقه ای قومیتها را شعله ور و مذهبیها را شعله ورتر خواهد کرد.
پس در این بحران حاد جای دارد جناب مقام رهبری این سخنی که مطرح ساخته اند را جامه عمل بپوشاند و مهر بر دهان فتنه افروزان زنند، و به خواسته های بحق اهل سنت ایران رسیدگی کند و به کسانی که گزارشهای غلط و نا بجا از اهل سنت را به ایشان می رسانند تحقیق کافی به عمل آورند تا خدای نکرده سوء ظنی پیش نیاید…
بدون شک اهل سنت ایران روزنه ی امیدی را در سخنان مقام رهبری دیده اند، که امیدورایم این شمع امید با سیاستهای آینده رهبریت منجر به حفظ وحدت ملی و همبستگی اقشار مختلف جامعه ایران شود…