۱۳۸۷/۱۱/۲۲

همدردی ترکیه با مسلمانان فلسطین


دردانگ نیوز: رجب طیب اردوغان پس از اعتراض به رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در دیووس تبدیل به شخصیت محبوب جهان اسلام شده است.
نخست وزیر ترکیه با وجود اینکه ساعت 3 شب وارد آنکارا شده بود باز هم هزاران شهروند ترکیه در سرمای شدید جهت استقبال و تقدیر از رجب طیب اردوغان خود را به فرودگاه رسانده بودند. استقبال کنندگان با بلند کردن پرچم فلسطین حمایت و همسوئی خود را از ملت ستمدیده فلسطین اعلام کردند.
تحلیلگر رادیو بی بی سی می گوید: کاری را که عربها باید انجام می دادند یک مسلمان غیر عرب انجام داد. شیمون پرز 25 دقیقه سخنرانی کرد اما به اردوغان فقط یک دقیقه وقت داده شد، با وجود این طیب اردوغان صدای اعتراض همه مسلمانان را به نیابت از امت اسلام به گوش جهانیان رساند و اسرائیل را قاتل خواند.
بدون شک این عمل جرأتمندانه اردوغان کمتر از کفش المنتظر نبود که به سوی بوش پرتاب شد. اتفاقاً آن کفش هم ساخت ترکیه بود!
پس از آتش بس میان اسرائیل و حماس بسیاری از پزشکان، امدادگران و روزنامه نگاران خود را به گذر گاه رفح رساندند و بعضی موفق شدند وارد غزه شوند.
یک خبرنگار پاکستانی که موفق شده بود پس از سه روز انتظار وارد غزه شود؛ در یادداشت هایش می نویسد: وقتی وارد غزه شدم روی دیواری نوشته بود "به بزرگترین زندان جهان خوش آمدید!"
این روزنامه نگار ادامه می دهد: هنگامیکه از گذرگاه رفح داشتم به سوی قاهره می رفتم در بین راه تاکسی برای استراحت و صرف چای توقف کرد. همه مردم که آنجا بودند با من روبوسی کرده و اظهار محبت و احترام کردند.
راننده ام به آنها گفته بود: این مسافر از ترکیه آمده و از غزه باز می گردد.
به راننده تاکسی گفتم من پاکستانی هستم نه ترکی! راننده پس از عذر خواهی گفت عموماً پزشکان و روزنامه نگاران ترکی اینجا می آیند و بیش از همه به مسلمانان غزه کمک می کنند به همین علت مردم از شما قدردانی کردند.
ارتباط بین مسلمانان و همدردی و غمخواری آنها با یکدیگر تنها چیزیست که از دست نداده ایم . دشمنان ما از اینکه قضیه فلسطین را قضیه همۀ مسلمانان می دانیم شدیداً در هراس اند و می خواهند با سوء استفاده از بزدلی سران کشورهای اسلامی و غفلت مسلمانان، قضیه سرزمین مقدس را قضیه ای فراموش شده قرار دهند.