۱۳۸۷/۱۱/۲۲

راه حل قضیه فلسطین چیست؟



مذاکرات با اسرائیل تاکنون چه سودی داشته است؟
"غزه" نام همسر معماری بود که قبل از میلاد مسیح در شهرهای ساحلی قلعه می ساخت و بعدها نام شهری شد که خاک و خون فلسطینی ها امروزه زینت آن شده است.
هاشم جد رسول اکرم (ص) برای تجارت شام سفر کرده بود که در بین راه وفات کرد و در غزه دفن شد و بعد از آن به این شهر "غزه هاشم" هم می گفتند.
همینگونه ولادت امام شافعی (رح) در همین شهر صورت گرفت و غزه افتخار دارد که جای تولد امام دومین مذهب بزرگ فقهی مسلمانان است.
تا قبل از جنگ 1967 این شهر تحت تسلط مصر بود . در جنگ 1973 مصر دیگر مناطق اشغال شده اش را پس گرفت اما غزه آزاد نشد. سازمان ملل لایحه ای تصویب کرد و از اسرائیل خواست تمام مناطق شده را ترک کند اما اسرائیل از تعمیل این مطالب خودداری کرد .
در 13 سپتامبر 1993 یاسر عرفات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و اسحاق رابین نخست وزیر وقت اسرائیل دراسلو پایتخت نروژ یادداشت تفهمی امضاء کردند که طبق آن فلسطین نیمه خود مختار و در آینده کشوری مستقل و آزاد قرار می گرفت . اما با وجود حضور پنج رئیس جمهور {بیل کلینتون رئیس جمهور وقت آمریکا، جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا، بوش پدر رئیس جمهور سابق، شیمون پریز رئیس جمهور وقت اسرائیل و نمایندگان روسیه} این تفاهم نامه عملی نشد و باعث بدنامی یاسر عرفات گشت.
معاهده 98 سپتامبر 1995 در کمپ دیوید باعث مرگ و ترور اسحاق رابین و منفور شدن یاسر عرفات شد. در همین کمپ دیوید یادداشت تفاهمی در 93 اکتبر 1998 بین یاسر عرفات و نتانیاهو نخست وزیر وقت اسرائیل امضاء شد.
معاهده شرم الشیخ که در 4 سپتامبر 1999 در حضور حسنی مبارک و ملک عبدالله شاه اردن امضاء شد و مادلین آلبرت وزیر خارجه یهودی آمریکا بطور ثالث حضور داشت، باعث بدنامی و رسوائی بیشتر رئیس تشکیلات خودگردان شد.
از طرفی محمود عباس با آریل شارون در "شرم الشیخ" در مارس 2005 ملاقات کرده و هر دو بر توقف شهرک سازی یهودی در نوار غزه توافق کردند.
اما سرنوشت این توافق نامه از سرانجام موافقات سابق متفاوت نبود و همه معاهدات فقط در حد "نشستند و گفتند و برخاستند" باقی ماندند.
در طی این مدت که بین حکم اسرائیلی و سران تشکیلات خود گردان مذاکرات و به نام "تفاهم" صورت می گرفت حملات نیروهای وحشی و بزدل یهودی متوقف نشد و علاوه از مردم عادی و زنان و کودکان وپیرمردان؛ رهبران جنبش اسلامی و مردمی حماس نیز مورد هدف حملات ارتش خونخوار اسرائیل قرار گرفتند. در نتیجه این حملات پیر مرد هفتاد ساله و رهبر معنوی حماس در مارس 2003 هدف حمله موشکی یهودی های غاصب قرار گرفت و به شهادت رسید.
سوال اینجاست که این معاهدات و تفاهم نامه ها چه سودی برای ملت مظلوم فلسطین داشتند؟
آیا اسرائیل تاکنون به تفاهم نامه ها و قراردادهای سازمان ملل و شورای امنیت که از وتوی پدر اسرئیل، آمریکا نجات یافته بودند عمل کرده است؟ مشخص است که اسرائیل سفاک بجای عملی کردن معاهدات به حملات وحشیانه خود ادامه داد و پس از مجبور کردن میلیونها فلسطینی به مهاجرت سالانه بطور میانگین 50 هزار نفر را معلول و معذور، ده هزار نفر را شهید و هزاران نفر را اسیر می کند.
جهان کفر از اسرائیل بعنوان اهرمی برای ریشه کن نمودن مجاهدین و احزاب اسلامگرای فلسطینی استفاده می کند. چنانچه هر بار که شورای امنیت قرار دادی علیه اسرائیل به تصویب می رساند آمریکا با تیغ و تو گردن آنرا می زند و سالانه میلیونها دلار کمک مالی هم به پای یهودی های کثیف می ریزد. وقتی که حملات ارتش اسرائیل به اوج خود رسیده بود و تمام دنیا یکصدا اسرائیل را محکوم می کرد حکام آمریکائی حملات تروریستی صهیونیست ها را "حق دفاع" آنا و حماس را مسئول قتل عام مردم معرفی می کردند.
وزیر خارجه اسرائیل ایهود باراک اعلام کرده هدف ما از حمله به شهرهای فلسطینی 1- تضعیف حماس 2- نابودی موشک های و راکت های مجاهدین 3- غزه را تحت کنترل محمود عباس بهائی قرار داده است. وقتی که حماس از راه دموکراسی وارد شد و در انتخابات ژانویه 2996 پیروز شد جهان کفر با تمام قوت حکومتش را مجبور به سقوط کرد.
پس اگر حقائق را مد نظر قرار دهیم تنها راه آزادی قدس شریف و دیگر اراضی اشغال شده فقط و فقط جهاد است. مجاهدین فلسطینی باید تمام قوای خود را برای مقابله با یهودی ها به روی کار آورند.
مجاهدین خارج از فلسطین می توانند با هدف قرار دادن منافع اسرائیل و آمریکا در جهان بدترین های روی زمین را تحت فشار قرار دهند . بدون شک جهاد و قتال در راه خدا تنها راه حل قضیه فلسطین و تمام سرزمین های اشغال شده مسلمانان است.