۱۳۸۷/۱۲/۰۴

شهید علامه مولانامحمدعمرسربازی رح جامع بین شریعت و طریقت



دردانگ نیوز: اولین بار که مفتخر به ملاقات شهید بزرگوار علامه مولانا محمدعمر سربازی شدم فکر نمی کردم افرادی با اینگونه اخلاق و تبحر علمی در عصر ما و در این جهان پر از فتنه هم وجود دارند. با وجود اینکه خود ایشان مهمان کسی دیگر بودند و آنگاه ما هم مهمان ناخوانده! ولی بازهم چنانبرخورد کرد گویا آشنائی چند ساله و دیرینه دارند. با هر شخص چنان گفتگو می کرد که زائر فکر می کرد بیش از همه مرا می شناسد و به اصطلاح تحویل می گیرد.

وقتی سیل سوالات علمی از هر طرف متوجه ایشان شد چنان با آرامش و اطمینان پاسخ می دادند که هر دل مضطرب خود بخود آرام می گرفت و پاسخ ها کاملاً مدلّل و با تحقیق بود که چاره ای جز پذیرفتن حتی برای "مخالف" نمی گذاشت.

یکی از بارزترین ویژیگی های شهید علامه سربازی رح مقام والای ایشان در عرصه تزکیه و اصلاح باطن بود. بدون شک ایشان یکه تاز میدان تصوف بودند و در سلسله نقشبندیه بعنوان شیخ و مربی بیعت می دادند.

این شخصیت جامع بین طریقت و شریعت باعث تبدیلی هزاران نفرشدند و صدها گمراه و بیراه پس از یک دیدار با ایشان هدایت یافته و به راه راست آمدند. ما فقط از هدایت شدن شهید مرتضی رادمهر رح خبر شدیم ولی در واقع صدها نفر امثال شهید رادمهر با دیدن علامه سربازی رح از عقاید و اعمال خرافاتی و باطل خود توبه کرده و هدایت یافتند.

یادش گرامی باد.

یک بازدیدکننده