۱۳۸۷/۱۲/۰۴

پیکر علم و عمل شهید راه وفا مولاناسربازی رح



دردانگ نیوز: شاعر شیرین سخن علامه رومی رح جهت تاکید بر اهمیت علوم اساسی دینی و اسلامی می گوید: علم دین فقه است و تفسیر و حدیث اساسی ترین و مهم ترین علوم دین ما هستند و دیگر فنون (نحو، صرف، ادب و....) در واقع وسیله هستند تا این سه فت اساسی در فهم به آسانی بگنجد.

عالم با عمل و روحانی بی بدل مولانا محمدعمر نقشبندی رحمه الله علاوه از دیگر خصوصیات و خصایل اخلاقی منحصر به فرد خویش در این سه فن حیاتی مهارت به خصوصی داشتند.

پس از دهها سال تدریس فقه و حل مسائل شرعی مردم "فتاوای منبع العلوم" را منتشر کردند تا عموم مردم به آسانی بتوانند از آن استفاده کنند.

چیره دستی ایشان را در تفسیر "تبیین الفرقان" می توان مشاهده نمود. این شاهکار علمی که در 25 جلد مرتب شده و فعلاً فقط چند جلد از آن منتشر شده، توسط خود علامه شهید طی مدت هفت سال در مسجد حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون تدریس شده است. به هنگام تدریس می فرمودند گاهی کلماتی و جملاتی بر زبانم می آید که قبلاً آنها را نه خوانده ام و نه شنیده ام و این جملات الهامات و راهنمائی های پروردگار یکتا هستند. همین حالت به هنگام تدریس حدیث نیز پیش آمده است.

ایشان چنان با کتاب خدا و قرآنِ فرقان محبت و شغف داشته اند که طی مدت چهار ماه قرآن مجید را کاملاً حفظ نموده و همواره آنرا تلاوت می کردند.

در ماه مبارک رمضان که روزانه یکبار از او تا آخر قرآن کریم را تلاوت نموده و ختم می کردند.

در فن پر پیچ وخم و گسترده حدیث هم تبحر خاصی داشتند تا جائیکه شرحی وزین برای صحیح ترین کتاب بعد از کلام الله یعنی صحیح بخاری نوشتند که در هبیست جلد بنام "احسان الباری" منتشر خواهد شد. إن شاء الله

غیر از این آثار ارزشمند می توان به دیوان شعر ایشان اشاره کرد که بهترین گنجینه شعر فارسی است. بیش از هفتاد کتاب و رساله کوچک و بزرگ از ایشان به جای مانده است. ایشان کتاب فقهی کنزالدقائق (فقه حنفی)را به صورت شعر فارسی نیز ترجمه کردند که در نوع خود اثری منفرد و قابل ستایش است.

ایشان بر علیه شرک و بدعات و خرافات رائج در منطقه بلوچستان بسیار فعالیت نمودند تا جائیکه 63 زیارت و مرکز شرک و بدعت را با دستان مبارک خویش نابود کردند و دهها ذکری، بدعتی و منحرف فکری و عقیدتی توسط مولانای شهید هدایت یافته و توبه کردند.

زندگی ایشان مملو از کرامات و اتفاقات عجیب و غریب است. قبل از سانحه شهادت ایشان واقعه شهادت رسول اکرم ص که با خوراندن زهر یک زن یهودی رخ داد؛ را بیان کرده و می فرماید دعا کنید خداوند یکتا به من هم چنین شهادتی نصیب فرماید. پس از دو روز این عالم ربانی و شخصیت برجسته توسط عوامل شکم پرست و نمک به حرام دولت جمهوری اسلامی! (ولایت فقیه) به شهادت می رسند.

پس از شهادت ایشان با تلاش وابستگان علامه سربازی رح جاسوس ها و خائنین شناسائی و دستگیر می شوند. پس از دستگیری به گروه مبارز جندالله تحویل داده می شوند که به اعمال ننگین خود اعتراف کرده و پرده از توطئه خطرناک و شرم آور وزارت اطلاعات بر می دارند که درصدد به شهادت رساندن دیگر علماء حقانی و ربانی بلوچستان بوده است.

جا دارد یاد مولانا محمدیوسف و مولانا عبدالقدوس چاه جمالی و مبارزین جنبش جندالله را گرامی بداریم که پس از سانحه شهادت استاد و مربی دلسوزشان کمر همت را بسته و انتقام خون ایشان را از خائنان و حیوان صفتان درنده گرفتند و دراین راه به درجه رفیع و والای شهادت نائل آمدند.

خداوند شهادت همه این عزیزان و علماء را بپذیرد و با خون ایشان نهال اسلام و حقانیت و صداقت را آبیاری نماید.

الهی! روح این بزرگواران را با ارواح انبیاء و صلحاء محشور بدار.

آمین