۱۳۸۷/۱۱/۳۰

ده سال حکم حبس و تبعید خطیب خراسان




رسالت علماء اهل سنت ایران
دردانگ نیوز: دادگاه ویژه روحانیت مشهد در اقدامی تعجب برانگیز روحانی برجسته اهل سنت و امام جمعه اهل سنت مشهد، مولوی عبدالعلی خیرشاهی را پس از 10 ماه بازداشت غیرقانونی به چهار سال و شش ماه حبس و 5 سال تبعید محکوم کرد. علاوه از این او برای همیشه ممنوع المنبر خواهد بود.
بدون شک این خبر برای اهل سنت ایران بویژه مردم خراسان بسیار دردآور و باعث رنجیدگی خاطر شد. مولوی خیرشاهی همواره در سخنرانی ها و مواعظ خود جوانان و زنان را از تقلید غرب باز می داشت و تمام تلاش اش بر این بود که جامعه ما از ابتذال و منکرات پاک باشد. در مسجد جامع تاجر آباد مشهد ایشان هیچ هدف سیاسی را پیش نمی بردند و محور سخنان ایشان همیشه اصلاح مردم و تقویت روحانی مردم بویژه اهل سنت بود.
با این حال عوامل تنگ نظر جمهوری اسلامی! ایران از محبوبیت این عالم باتقوا در میان اهل سنت و حتی میانه روهای شیعه شدیداً احساس خطر نموده و ایشانرا پشت میله های زندان انداختند.
دادگاهها و دادسراهای ویژه روحانیت برای مهار مخالفین سیاسی و مذهبی در اوایل انقلاب پایه گذاری شده اند و تاریخ آنها از صدور چنین حکم های غیر عادلانه سیاه است.
محکومیت ظالمانه مولوی خیرشاهی و به زندان رفتن شیخ دوسری و ماموستا صبوحی و دهها روحانی فعال دیگر اهل سنت نشانگر مقبولیت و حقانیت این شخصیات در درگاه ایزد منان است.
با زندانی شدن چند روحانی یا شهادت آنها شاید چند روزی سکوت فضای جامعه را فرا گیرد؛ اما در نهایت پیروزی و کامرانی با علماء و مردم عالم دوست خواهد بود. تاریخ ما به این نوع اتفاقات و نابرابریها آشناست و جامعه ما همواره پس از چنین اتفاقاتی شاهد بیداری و رشد بیشتری بوده است.
دولت هم بخوبی از این امر آگاه است اما متأسفانه به مرض تنگ نظری و کوته فکری مبتلا شده، و بلکه بنیادش بر این است.
روحانیت اهل سنت اگر از ترس بازداشت و زندان به رسالت خود که همانا رهنمائی دینی و سیاسی مردم است عمل نکند، فردای قیامت درمقابل خدا باید جوابگو باشد.
علماء اهل سنت با تأسی از سیره نبوی و زندگانی سلف صالح به هدف و رسالت خود عمل نموده و با حکمت و درایت، شجاعت وشهامت جامعه اهل سنت را از تبلیغات سوء رژیم و ظلم و جور آن محفوظ نمایند.
علماء اهل سنت برای نیل به اهداف خداجویانه خود نیاز به حمایت و دلگرمی عموم مردم دارند. و آحاد جامعه اهل سنت نباید از وظیفه خود غافل بمانند. وگرنه این رژیم فکر ریشه کن کردن ما را در سر می پروراند.