۱۳۸۷/۱۱/۲۲

آزادی چند تن از اسراء اهل سنت، راز چیست؟؟



دردانگ نیوز:
پس از تشدید فشارها بر دولت احمدی نژاد و نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری، رژیم تنگ نظر ایران مجبور شد بخاطر جلب حمایت جامعه اهل سنت ایران و تخفیف انزجار عمومی تن به آزاد نمودن تنی چند از فعالان بازداشت شده اهل سنت دهد.
به گزارش منابع آگاه اهلسنت ایران، نیروهای امنیتی و نظامی پس از تخریب حوزه علمیه حضرت امام ابوحنیفه رح دهها جوان و روحانی سنی مذهب را از شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان ربودند.
بازداشت گسترده این افراد، واکنش شدید رهبران، احزاب و گروههای فعال در منطقه تهدید به حملات سنگین نمودند.
از طرفی تلویزیون روسیه گزارش داده بود سازمان جهانی القاعده دولت ایران و رهبران انقلاب را تهدید کرده است. گفته می شود بعضی از اعضای این سازمان در اسارت رژیم ایران به سر می برند.
پس از ثبوت دخالت ایران در مسائل عراق و شهادت رهبران اهل سنت عراق و تشدید فشارها بر جامعه اهلسنت ایران این تهدید بسیار حائز اهمیت است. چنانچه پس از انتشار این گزارش یکی از مشاوران سفیر ایران در پاکستان از شمالپاکستان به گروگان گرفته شد و محافظ اش به هلاکت رسید.
لازم به ذکرست رهبر اهل سنت ایران تهدید کرده بود اگر فشارها بر جامعه اهل سنت ادامه یابد جامعه اهلسنت در مورد مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی تجدید نظر خواهد کرد.
گزارش ها حاکی از آنست مدیر موسسه فرهنگی خلیلی و معاونش مورخ 26/9/1387 و دو تن از مسئولان ستاد انتطامات مسجد جامع اهلسنت شهرستان زابل آزاد شدند.
افراد آزاد شده امیدوارند دیگر اُسراء هم به زودی آزاد خواهند شد.
این در حالیست که رهبران اهل سنت تمام حقوق شهروندی جامعه اهل سنت را مطالبه می کنند و خواهان برچیده شدن تمام نابرابریها و تبعیض ها هستند. طبیعی است آنها تا لغو قوانین تحمیلی از طرف دولت و آزادی تمام بازداشتی ها و زندانیان بیگناه اهل سنت ساکت نخواهند نشست.