۱۳۸۷/۱۱/۲۲

عامل اصلی نا امنی در منطقه کیست؟



آیا رژیم می تواند وارد خاک پاکستان شود تا.....؟
دردانگ نیوز: چند روز پیش احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی از تشدید ناآرامی ها در استان سیستان و بلوچستان ابراز نگرانی کرده و خطاب به دولت پاکستان گفته است: اگر پاکستان نمی تواند مرزهایش را کنترل کند به ما اجازه بدهد تا در ایالت مرزی بلوچستان "تروریست ها" را تعقیب کرده و دستگیر نمائیم.
تا کنون واکنش قابل ملاحظه ای از طرف مسئولین پاکستانی در پاسخ به این مطالبه گزارش نشده است.
ولی بهر حال مسلّم است پاکستان تحت هیچ شرایطی به ایران اجازه چنین کاری را نخواهد داد. ضمناً ایران تاکنون نتوانسته ثابت کند که مبارزین بلوچ از خاک پاکستان بعنوان پایگاه استفاده می کنند.
طبق گزارشهای خبری پاکستان تحت شدیدترین فشارها قرار دارد تا به آمریکا یا نیروهای ناتو اجازه عملیات در مناطق مرزی وقبیله نشین بدهد؛ ولی با وجود این دولت پاکستان هواره در خواست قدرت های جهان را رد کرده است.
پاکستان یک قدرت اتمی، دارای ارتشی قدرتمند و ملتی مبارز است که شدیداً از سیاستهای دولت شیعی ایران در قبال اهل سنت ایران و دخالت در امور داخلی کشورهای همسایه متنفر است. مخصوصاً مردم ایالت بلوچستان که از نزدیک شاهد سفاکی های دولت ایران در سیستان و بلوچستان هستند، هرگز به دولت خود اجازه نخواهند داد نیروهای ایرانی را اجازه فعالیت در خاک پاکستان بدهد.
حقیقت امر این است که سران ایرانی هم نمی دانند دولت پاکستان هرگز چنین در خواست احمقانه ای را نخواهد پذیرفت؛ اما بخاطر تحت فشار قرار دادن پاکستان و سرپوش گذاشتن بر رسوائی های خود در سیستان و بلوچستان هر از چندگاهی مسئولین ما چنین در خواست هائی را عنوان می کنند.
به نظر ما مسئولین اگر واقعاً خواهان امنیت در منطقه هستند و می خواهند نیروها و سربازهایشان را زنده نگه دارند، پس دست از ظلم و جور بردارند و حقوق مسلّم شهروندی اهل تسنن را به آنها بدهند. اهل سنت ایران مخصوصاً ملت بلوچ و کرد آزادمنش هستند و در طول تاریخ شان هرگز زیر بار هیچ حکومت مستبد و چپاولگری نرفتند. آنها موت باعزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح می دهند.
رژیم ولایت فقیه خوب می داند در طول سی سال، با وجود تمام فشارها و اعمال ددمنشانه دولت ایران؛ سنی ها و بلوچ ها بجای ضعیف شدن بیش از پیش قوی شدند و با وحدت و یکپارچگی بیشتر در مقابل رژیم از خود ایستادگی نشان دادند. با زورگوئی ریشه کن کردن یا تضعیف آنها غیرممکن است.
بنابراین عامل اصلی ناامنی در ایران خود مسئولین و رهبران انقلاب ایران هستند نه آنهائیکه چاره ای جز سلاح بدست گرفتن نمی بینند.