۱۳۸۸/۰۳/۱۲

آتش زدن یک بانک در زاهدان؛ پنج کشته


به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، بر اثر آتش زدن یک بانک در شهر زاهدان، پنج نفر کشته شدند. درگیریهای پراکنده در این شهر تا کنون دستکم 25 کشته و بیش از 125 مجروح بر جای گذاشته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از تلوزیون انگلیسی زبان رژیم (پرس تی وی) نوشت امروز در جریان آتش زدن یک بانک در شهر زاهدان، پنج تن از کارمندان آن کشته شدند.

پیش تر یکی از فرماندهان نیروی انتطامی ادعا کرده بود امنیت در شهر زاهدان برقرار شده و شهر در کنترل نیروهای دولتی است.

برقراری حکومت نظامی و دستگیریهای گسترده در زاهدان

ایرنا: جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت هم اکنون نيروهاي انتظامي در شهر زاهدان مستقر هستند و اوضاع تحت کنترل قرار دارد و آرامش در اين شهر برقرار است. ناآرامي هاي شهر زاهدان عصر روز گذشته - يکشنبه - پس از آن آغاز شد که امام جمعه مسجد مکي شهر زاهدان به همراه جمعي از همراهان خود به منظور شرکت در مراسم يادبود شهداي حادثه مسجد اميرالمومنين(ع) در اين مسجد حاضر شدند و پس از خروج از اين مسجد، درگيري محدودي رخ داد. خبر اين درگيري محدود به سرعت در سطح شهر پيچيد و زمينه بروز درگيري هاي بيشتر را دامن زد. سرتيپ پاسدار رادان در این باره گفت نيروي انتظامي جمهوري اسلامي در پي بروز برخي ناآرامي ها در شهر زاهدان و به منظور برقراري نظم و آرامش، برخي افرادي را که در درگيري ها نقش داشته اند، دستگير کرده است.