۱۳۸۸/۰۳/۱۶

واكنش كرباسچى و فرزندان رفسنجانى به اتهامات احمدى نژاد


محمد هاشمى برادر اكبر هاشمى رفسنجانى در گفتگو با خبرگزارى ايرانى "مهر" در روز جمعه 5/6/2009 خبر از آن داد كه خانواده ى رئيس جمهورى اسبق ايران از محمود احمدى نژاد به اتهام "نشر اكاذيب" در جريان مناظره تلويزيونى با مير حسين موسوى به دادگاه شكايت مى كند.

وى افزود: اين شكايت پس از روز انتخابات رياست جمهورى (12/6/2009) تقديم دادگاه خواهد شد تا هواداران رئيس جمهور كنونى نتوانند با مظلوم نمايى كار خود را پيش ببرند.

از سوى ديگر غلامحسين كرباسچى شهردار پيشين تهران و مشاورارشد مبارزات انتخاباتى مهدی کروبی در واکنش به اظهارات احمدی نژاد طى مناظره با مهندس موسوی گفت :"این مناظره بین دوفرد نبود، بلکه مناظره ورویارویی یک فرد دروغگو ویک انسان نجیب و متین بود".

بنا به گزارش وبگاههاى "انتخاب نيوز" و "كلمه سبز"كرباسچى گفت: "دارو دسته ى احمدی نژاد فرقه ای هستند که از دوران دانشگاه با همین شیوه مچ گیری و پرونده سازی امور خودشان را پیش بردند و دردوران هاشمی رفسنجانی همین رویه را پیش گرفتند و با شایعه پراکنی به جوسازی علیه نظام پرداختند و متاسفانه در مقطعی از دوران اصلاحات که شرایط خوب پیش نرفت وارد حکومت شدند وهمه امکانات در اختیارشان قرار گرفت و از آن نیرو برای بقای خود استفاده می کنند".

کرباسچی بااشاره به این مطلب که درزمان حضور احمدی نژاد در شهرداری 300 میلیارد تومان کجا هزینه شده است ؟افزود :حامیان احمدی نژاد مثل محصولی، زریبافان، وثمره هاشمی به اندازه تمام سران نظام ثروت اندوخته اند و حال عملکرد نظام را زیر سوال می برند" وى هم چنين گفت: "تمام مسائلی که احمدی نژاد به افراد نسبت داد دروغ محض بود وهمه این گفته ها پيگرد قانونی دارد".

پيش از اين نيز يك نماينده ى هوادار احمدى نژاد در پارلمان ايران از اينكه اظهارات وى در مناظره ى تلويزيونى ممكن است او را به دادگاه بكشاند ابراز نگرانى كرد.

گفتنى است دكتر محمود احمدى نژاد در روز چهارشنبه 3/6/2009 در جريان يك مناظره ى تلويزيونى با مهندس ميرحسين موسوى نخست وزير دوران جنگ با عراق (1980تا 1988) وى را متهم به آن كرد كه "تنها يكى از نيروهاى رفسنجانى است" و مدعى شد كه "يك نفره در برابر 3 نامزد ديگر از محتكران قدرت مبارزه مى كند".

احمدى نژاد كه در مبارزات انتخاباتى دوره ى نخست رياست جمهورى اش وعده داده بود "سردمداران رانت خوارى و ثروت اندوزى را افشا خواهد كرد" به گفته ى مخالفانش "پس از چهار سال سكوت، تنها در چنين مصاحبه اى بعضى از افراد را بدون حضور و امكان دفاع آنان، متهم كرد". از جمله ى اين افراد فرزندان رفسنجانى و كرباسچى و ناطق نورى بوده اند.

هاشمى رفسنجانى رئيس شوراى تشخيص مصلحت نظام ايران (ميانجى گر بين پارلمان و شوراى نگهبان قانون اساسى) طى نامه اى به عزت الله ضرغامى نسبت به اظهارات تلويزيونى رئيس جمهورى انتقاد كرد و خواهان اعطاى فرصتى پس از انتخابات براى پاسخگويى به اتهامات در تلويزيون شد.

يادآور مى شود در ايران تنها يك مؤسسه راديو تلويزيونى، فعال است كه زير نظارت عالى رهبرى نظام، آيت الله خامنه اى، كار مى كند. "صدا وسيماى جمهورى اسلامى ايران" در حال حاضر مهمترين وسيله ى ابراز نظرات رقباى انتخاباتى است كه فاصله ى زمانى آنان تا پيروزى يا شكست تنها يك هفته است