۱۳۸۸/۰۳/۲۹

براي آرام شدن اوضاع کشور بايد هزينه کرد حتي اگر اين هزينه برگزاري مجدد انتخابات باشد

امام جمعه اهل سنت زاهدان تاکيد کردند : « به منظور حل قضاياي اخير کشور، پرداخت هر هزينه به نفع ماست ، حتي اگر اين هزينه برگزاري مجدد انتخابات باشد چرا که مصلحت نظام جمهوري اسلامي ايران و جلب اعتماد ملت ، از همه چيز براي ما مهم تر است ».


به گزارش پايگاه اطلاع رساني مولانا عبدالعزيز ـ رحمه الله ـ مولانا عبدالحميد امروز در خطبه هاي نماز جمعه اهل سنت زاهدان ، ضمن تقدير و تشکر از مردم ايران بخصوص شهروندان سيستان و بلوچستان ، حضور پرشور آنها درپاي صندوقهاي رأي را حماسه اي بزرگ خواندند و افزودند : « شما ملت غيور و فهيم ايران با اين مشارکت گسترده خود دنيا را مبهوت کرده و به وظيفه قانوني ، شرعي و ملي خود جامه عمل پوشانديد ».


ايشان در ادامه به اتفاقاتي که هفته گذشته در پي اعلام نتايج انتخابات رخ داد اشاره نموده و ضمن ابراز تاسف اظهار داشتند :« بعد از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري افراد و گروههاي مختلفي به اين نتايج اعتراض نمودند که اين امر واکنش هايي را در پي داشت .دراين جريانات ، در دو طرف قضيه ما افرادي را مي بينيم که براي نظام زحمت کشيده اند ، در هر دو سو شخصيت هاي برجسته و دور انديشي وجود دارد .


بهرحال در اين باره دو نکته را بنده مورد تاکيد قرار مي دهم ، نکته اول اينکه توصيه من به تمام کساني که معترض هستند آنست که به اموال بيت المال و نيز اموال شخصي مردم تعرض نکنند و اجازه ندهند افراد فرصت طلب از اوضاع کنوني سوء استفاده نمايند . نکته ديگر اينکه توصيه ام به نيروهاي انتظامي و بسيجي آنست که با مردم رفتاري خشونت آميز نداشته باشند ، چرا که اين افراد شهروندان ايراني بحساب آمده و در جبهه هاي جنگ و ديگر عرصه ها براي اعتلاي نظام جمهوري اسلامي خدمت کرده اند.

مولانا عبدالحميد همچنين در ادامه سخنان خود به بازماندگان افرادي که در حوادث اخير کشته شده اند تسليت گفتند و ادامه دادند : « تقاضاي بنده از مراجع تقليد و تمام انديشمندان کشور آنست که پادرمياني کرده و اين اختلاف را عادلانه حل نمايند انتظار همه مردم آنست که رهبر معظم انقلاب که سمت پدري بر ملت ايران دارند ، با پادرمياني اين مساله را هر چه سريعتر فيصله نمايند ».


ايشان همچنين افزودند : « مصلحت نظام و اعتماد مردم دو امر مهم و اساسي بحساب مي آيند ، اجازه ندهيم به نظام و اعتماد مردم خدشه وارد شود ، چرا که ما بعد از انتخابات نيز به اين مردم نياز داريم ، وحدت ملي ما بايد محفوظ بماند .»


امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنين تاکيد کردند :« به منظور حل قضاياي اخير کشور پرداخت هر هزينه اي به نفع ماست ، حتي اگر اين هزينه برگزاري مجدد انتخابات باشد ، چرا که مصلحت نظام جمهوري اسلامي و جلب اعتماد مردم ، از هر چيز و منافع هر شخصي ، براي ما مهم تر است » .


خطيب جمعه اهل سنت زاهدان در بخش ديگري از بيانات اين هفته خود با اشاره به سالروز وفات اولين خليفه ي رسول گرامي اسلام (ص) حضرت ابوبکر صديق (رض) از ايشان بعنوان شخصيتي برجسته و نيکو ياد کردند که از نظر اهل سنت و جماعت با فضيلت ترين فرد امت بعد از رسول اکرم (ص) بحساب مي آيند » .


مولانا عبدالحميد درادامه به جانفشاني ها و ايثارگري هاي حضرت ابوبکر صديق (رض) در سفر هجرت به مدينه منوره اشاره نمودند و افزودند : «همراهي با آنحضرت (ص) در اين سفر چنان با ارزش بود که هيچ عمل و هيچ جهادي با آن برابري نمي کند ، اين سفر فرصتي بسيار با ارزش براي ايشان بود که توانست از رسول گرامي اسلام (ص) پاسداري کند و به خدمت براي خاتم پيامبران بپردازد .»