۱۳۸۸/۰۴/۰۳

صدور فتوای ترور موسوي و كروبي توسط مصباح یزدی


شبکه خبری العربیه كه همواره به افشاگری معروف بوده، روز گذشته در یکی از جدیدترین گزارشات خود فتوای “محمد تقی مصباح یزدی” را افشا کردند.به گزارش سنی نیوز به نقل از العربیه که توسط خبرنگار چیره دست العربیه در دبی به نام سعود الزاهد تهیه شده است، آیت الله مصباح یزدی را عامل اصلی و پشت پرده تمام حوادث دو هفته اخیر جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: “مصباح یزدی” پدر معنوی “محمود احمدی نژاد” به شمار می‌رود و در واقع وی پشت پرده در حال خط دادن به رئیس جمهور ایران است.العربیه در ادامه این گزارش خود به نقل از منابع آگاه ایرانی چنین نوشت: مصباح یزدی حدود دو روز پیش، پس از وقوع برخی درگیری‌ها در تهران میان طرفداران نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، فتوایی صادر کرد که بر اساس آن ترور میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی را جایز دانست.
شبکه العربیه در ادامه گزارش خود برای اثبات این ادعای خود گفت: مصباح یزدی در گذشته هم فتوای ترور سعید حجاریان (فعال اصلاح طلب) و نیز فتوای قتل چهار فعال سیاسی ایران که به پرونده قتل های زنجیره‌ای شهرت یافت، را صادر کرده بود. این روحانی افراطی، نظام جمهوری را قبول ندارد و معتقد است که ایران باید بر اساس نظام حکومت اسلامی اداره شود.
گفتنی است آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی که در یازدهم بهمن سال ۱۳۱۳ شمسی در شهر یزد متولد شد، بنیانگذار و مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی خمینی، عضو مجلس خبرگان رهبری در جمهوری اسلامی ایران، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‎بیت(ع) و یکی از اساتید حوزهٔ علمیهٔ قم است.
وی تحصیلات ابتدایی خود را در سن هفت سالگی آغاز کرد. سپس وارد حوزهٔ علمیهٔ یزد شد و دورهٔ مقدمات و سطح را همان جا به اتمام رساند، سپس در سال ۱۳۷۱ه.ق. عازم نجف شد، و پس از یک سال برای ادامهٔ تحصیل به قم هجرت کرد و حدود ۸ سال به طور مداوم در درس فقه حسین طباطبایی بروجردی شرکت کرد. در سن ۲۷ سالگی به درجهٔ اجتهاد رسید، اما با این حال تا ۸ سال در دروس فقه و اصول خمینی و تا ۱۵ سال در درس فقه آیت الله العظمی محمد تقی بهجت و تا ۲ سال در درس آیت الله العظمی محمد علی اراکی شرکت می‌کرد. وی با پایه‌گذاری مدرسه حقانی توسط آیت‌الله قدوسی و محمد حسینی بهشتی استاد و عضو هیئت مدیره این مدرسه می‌شود.
همچنین ایشان به شدت با افکار دکتر علی شریعتی، قبل و بعد از انقلاب به مخالفت برخواسته اند و آن ها را رد کرده اند، این روحانی افراطی از سخت ترین منتقدین حرکت اصلاح طلبان در ایران به شمار می روند، قبلا هم اکبر گنجی در سال ۲۰۰۰ میلادی کتابی را منتشر کردند که در آن ذکر شده است: آیت الله مصباح یزدی فتوای قتل و کشتار روزنامه نگاران را داده اند، بسیاری از معارضین و اصلاح طلبان ایشان را متهم به فتوای قتل بسیاری از اشخاص در شهر کرمان می کنند، بسیاری از نیروهای بسیجی که در کرمان به عنوان قاتلین شناسایی شدند اعتراف کردند که فتوای آیت الله مصباح یزدی را تنفیذ کرده اند.
آیت الله مصباح یزدی اعتقادی به جمهوری اسلامی ندارند و می گویند باید حکومت اسلامی در ایران برپا شود و ولی فقیه که نماینده مهدی موهوم است نباید به وسیله مردم انتخاب شود، ایشان دائما از حکم تنفیذ اعدام کسانی که آنها را مرتد می داند دفاع می کند لازم به ذکر است که قبلا هم نامه ای برای رهبر ایران برای تنفیذ حکم اعدام هاشم آغاجری و روحانی معروف احمد قابل فرستاده اند.
منبع: العربیة
http://www.alarabiya.net/articles/۲۰۰۹/۰۶/۲۳/۷۶۸۳۹.html