۱۳۸۸/۰۳/۱۳

اعدام تعدادي بلوچ در كرمان

دستگاه قضایی رژیم حکم اعدام پنج نفر(سعید- ب,علی –م , نورالدین – ک , منوچهر- ن, رضا- ر) را در زندان کرمان به اجرا درآورد


به نقل ازخبرگزاریهاي حکومتي "ایسکانیوز" و "ایسنا" , "فعالیت محوری این سوداگران مرگ ، بیشتر در کرمان ، سیستان و بلوچستان ، اصفهان و لرستان متمرکز بود و به اتهام قاچاق مواد مخدر " به دار آويخته شدند

گفتنيست , رژيم براي جلوگيري از ادامه افشاي سياست نسل کشي و جلوگيري از بروز اخبار اعداميان در بلوچستان مدتيست که دست به تاکتيکهاي جديدي زده و زندانيان بلوچي "محکوم" به اعدام را براي اجراي حکم به استانهاي همسايه(هرمزگان ، خراسان و کرمان, يزد و ... ) انتقال ميدهد

از اينرو ميتوان گفت که بيشترين افرادي که در استانهاي مذکور اعدام ميشوند ميتوانند از توابع بلوچستان باشند

سايت ایسنا در مورد اعدام اين 5نفر چنين نوشت

حکم اعدام پنج قاچاقچی مواد مخدر که در کرمان صادر شده بود در زندان مرکزی کرمان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، در ادامه‏ مبارزه‏ قاطع دستگاه قضایی با فعالان عرصه‏ خانمان‏سوز مواد مخدر و بنابر احکام قضایی، پنج تن از سوادگران مرگ در زندان مرکزی کرمان به دار مجازات آویخته شدند.

بر پایه این گزارش، سعید- ب به جرم مشارکت در باند قاچاق مواد مخدر به صورت شبکه‏ای ، شرکت در قاچاق مسلحانه‏ی مواد مخدر به مقدار 1242 کیلوگرم تریاک و شرکت در حمل 500 کیلوگرم تریاک، علی –م دارای سابقه‏ی کیفری ، شرکت در باند قاچاق مسلحانه‏ی مواد مخدر به صورت شبکه‏ای ، شرکت در نگهداری 119 کیلوگرم تریاک و شرکت در خرید و فروش 730 کیلوگرم تریاک، نورالدین – ک دارای سابقه‏ی کیفری به جرم شرکت در قاچاق مواد مخدر به صورت شبکه‏ای ، شرکت در قاچاق مسلحانه‏ی مواد مخدر به مقدار 1242 کیلوگرم تریاک و شرکت در حمل و فروش 539 کیلوگرم تریاک، منوچهر- ن به جرم شرکت در باند قاچاق مواد مخدر به صورت شبکه‏ای و فروش 730 کیلوگرم تریاک و رضا- ر دارای سابقه‏ی کیفری و شرکت در باند قاچاق مواد مخدر به صورت شبکه‏ای ، شرکت در قاچاق مسلحانه‏ی مواد مخدر به میزان 1242 کیلوگرم و شرکت در حمل و فروش 610 کیلوگرم تریاک اعدام شدند.

لازم بذكر است، نامبردگان، به موجب احكام صادره از شعب دادگاههاي انقلاب اسلامي كرمان به اعداممحكوم و پس از تشريفات قانوني و تاييد ديوانعالي كشور و مخالفت با عفو نامبردگان در كميسيون عفو استان كرمان، اين احكام در محوطه زندان مركزي كرمان به مرحاه اجرا در آمد.

http://kerman.isna.ir/mainnews.php?ID=News-21498

تهران - خبرگزاری ایسکانیوز : رئیس دادگاه انقلاب کرمان از صدور حکم اعدام برای اعضای اصلی یکی از حرفه ای ترین شبکه های قاچاق مسلحانه مواد مخدر کشور خبر داد.
به گزارش روز چهارشنبه گروه حوادث ایسکانیوز : «دادخدا سالاری» اظهار داشت ، یکی از بزرگ ترین شبکه های قاچاق مواد مخدر که در سراسر کشور فعالیت داشت با تلاش یک ساله ماموران حفاظت و اطلاعات قرارگاه عملیاتی «نصر» کرمان ، شناسایی و منهدم شد.
وی ادامه داد : فعالیت محوری این سوداگران مرگ ، بیش تر در کرمان ، سیستان و بلوچستان ، اصفهان و لرستان متمرکز بود و قاچاق مسلحانه بیش از 11 هزار و 460 کیلوگرم تریاک از جمله جرم های آنان است.
این مقام قضایی تصریح کرد : شمار زیادی سلاح غیر مجاز از قبیل کلانشیکف ، آر پی جی 7 و همچنین 17 دستگاه خودرو از این شبکه کشف و ضبط شده است.میزان اموال توقیف شده نیز میلیاردها ریال ارزش دارد که تمامی آنها از راه قاچاق به دست آمده و به نفع دولت ضبط شده است.
رئیس دادگاه انقلاب کرمان خاطرنشان ساخت : همگی سرکردگان و عوامل فرعی اعم از فروشندگان ، خریداران و نگهداری کنندگان مواد افیونی در زندان به سر می برند.
«سالاری» اعلام کرد : این پرونده در شعبه هفتم بازپرسی رسیدگی و حکم در شعبه چهارم صادر شد.گزارش ایسکانیوز می افزاید ،اعضای اصلی به اعدام و بقیه به زندان های طولانی مدت محکوم شده اند و رای پس از تائید ، قابل اجراست.
http://iscanews.ir/fa/ShowNewsItem.aspx?NewsItemID=304367

گزارش رادیو بلوچی اف ام