۱۳۸۸/۰۴/۰۹

سازمان مجاهدین انقلاب: دولت برآمده از این انتخابات نامشروع است

سازمان مجاهدین انقلاب

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در واکنش به تأیید صحت انتخابات ریاست جمهوری ایران توسط شورای نگهبان می گوید که دولت برآمده از این انتخابات را نامشروع می داند و به طور مسالمت آمیز با آن مبارزه خواهد کرد.

این سازمان روز سه شنبه ۹ تیر (۳۰ ژوئن) در بیانیه ای نوشته است که "دولت برآمده از انتخاباتی که ملت صحت آن را نپذیرفته و بر ابطال آن پای می فشارد، فاقد مشروعیت و وجاهت قانونی است".

سازمان مجاهدین انقلاب که از نامزدی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری ایران حمایت می کرد، اعلام کرده است که وظیفه خود می داند "با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی به مبارزه قانونی و مسالمت آمیز علیه دولت غیرقانونی پرداخته، تمام مساعی خود را برای بازگرداندن جمهوریت که ضامن اسلامیت نظام نیز هست، به کار بندد".

در بیانیه سازمان خطاب به مردم ایران آمده است: "اعلام صحت انتخاباتی که اکثریت شما مردم... به صحت آن باور نداشته و مشروع نمی دانید، به معنای بلاموضوع شدن انتخابات در کشور، نفی حق حاکمیت ملت بر سرنوشت خود... و تلاشی آشکار برای پایان دادن به جمهوریت نظام و در عین حال نشانه آغاز دوره ای جدید از تلاش و مبارزه برای بازگرداندن جمهوریت و دفاع از مردمسالاری است".

'تخلفات'


در بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب به نامه دبیر شورای نگهبان به وزیر کشور اشاره شده که در آن آمده بود "تخلفات مختصر" صورت گرفته در جریان انتخابات "غیر قابل اعتنا" است.

در این بیانیه آمده است: "به این ترتیب... مواردی نظیر موضوع چاپ میلیون ها تعرفه اضافی با کد و بدون کد و در عین حال اتمام برگه های رأی در ساعات اولیه انتخابات در بسیاری از استان ها، پلمب صندوق ها در غیاب نمایندگان نامزدها، توقف رأی گیری قبل از پایان زمان رأی گیری، کارشکنی در نظارت نمایندگان نامزدها بر صندوق های رأی، قطع سیستم پیام کوتاه در کشور و خطوط تلفن کمیته صیانت از آرای ستاد موسوی از روز قبل از انتخابات،... مشارکت بیش از صد در صد واجدان شرایط در ۷۰ شهر کشور و مشارکت بین ۹۵ درصد تا ۱۴۰ درصد واجدان شرایط در ۱۷۰ شهر کشور، انتقال صندوق های رأی به سایت های تجمیع آرا بدون حضور و نظارت نمایندگان کاندیداها و اخراج نمایندگان کاندیداها از سایت های تجمیع آرا و شمارش آرا در غیاب ایشان ظاهرا از نظر شورای نگهبان تخلفاتی'غیر قابل اعتنا' است که 'وقوع آن در اغلب انتخابات مشهود' است".

سازمان مجاهدین انقلاب از عدم پذیرش پیشنهاد میرحسین موسوی برای مقایسه کدهای ملی نوشته شده در برگه های رأی با کدهای ملی شهروندان در سیستم رایانه سازمان ثبت احوال توسط شورای نگهبان انتقاد کرده و نوشته است که این کار می توانست "میزان و وسعت تنها یکی از موارد تخلف و تقلب" را روشن کند.

تعدادی از اعضای شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و همزمان با اوج گیری اعتراضات به نتایج اعلام شده آن بازداشت شدند و هنوز در بازداشت به سر می برند.

بهزاد نبوی، مصطفی تاج زاده و محمد جواد امام از جمله اعضای بازداشت شده این سازمان هستند.

امیرحسین مهدوی، عضو دیگر شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب که گفته می شد بازداشت شده است، روز شنبه در یک کنفرانس خبری حاضر شد و علیه این سازمان سخن گفت.

خبرگزاری فارس بعدا از قول او خبرهای مربوط به تحت بازداشت بودن او را رد کرد.