۱۳۸۸/۰۳/۱۴

دستگيري هاي جديد در زاهدان

حقیقت را از لابه لای دروغهای وزارت اطلاعات در روزنامه ها باید جستجو کرد. روزنامه اعتماد در شماره روز چهارشنبه خود که فردا در سطح کشور منتشر خواهد شد نوشت:استاندار سيستان و بلوچستان گفت؛ در پي ايجاد ناآرامي هايي در سطح زاهدان، با هوشياري مردم، علما و تدبير مسوولان سياسي، امنيتي و انتظامي، توطئه ضدانقلاب و عوامل استکبار جهاني در ايجاد اختلاف ميان تسنن و تشيع در اين شهر خنثي شد. این روزنامه که خوب نمی تواتند واقعیات را منتشر کنند و در این مورد خاص وزارت اطلاعات خبررسانی را بر عهده دارد اضافه کرد:به گزارش ايسنا مهندس علي محمد آزاد افزود؛ برخي از عناصر وابسته به بيگانگان همزمان با گراميداشت سومين روز شهادت شهداي محراب در مسجد علي بن ابيطالب(ع) زاهدان در پوشش مردم، قصد آشوب و بلوا در سطح شهر را داشتند که خوشبختانه به ياري خداوند متعال و هوشياري مردم موحد و ولايتمدار اين اقدام سريعاً خنثي شد.

خداوند متعال هم شیعه از آب در آمده است و در کنار مامورین اطلاعاتی - امنیتی_ نظامی_ انتظامی به همراه مردم ولایتمدار در استانی که همه یا بحش عظیمی از آن سنی هستند این اقدام را سریعن خنثا کرده اند. جل الخالق. در ادامه این اطلاعیه وزارت اطلاعات که بعنوان خبر منشر شده است آمده است: اين واقعه زماني رخ داد که افرادي با نفوذ در ميان جمعي از عزاداران به تحريک تعدادي از جوانان عزادار براي هتک حرمت به برخي از شرکت کنندگان در مراسم عزاداري و علماي دين مبادرت کردند .

.در پي اين حرکت عده يي ناآگاه و غافل از اين جريانات به جان هم افتاده و براي مدت کوتاهي نظم شهر را ملتهب کردند که با دخالت به موقع علماي تسنن و تشيع و حضور نيروي انتظامي از تسري اين سناريو به ديگر مناطق شهر جلوگيري شد.ساعاتي پس از اين واقعه شهر زاهدان آرامش خود را بازيافت و مردم زندگي عادي خود را از سر گرفتند. آيت الله سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان و مولوي عبدالحميد امام جمعه مسجد مکي اهل سنت زاهدان نيز در گفت وگوي مشترک تلويزيوني، مردم را از يک توطئه برنامه ريزي شده براي ايجاد اختلاف ميان تسنن و تشيع آگاه کرده و از آنها خواستند آرامش خود را حفظ کنند.


اما واقعیت این است که این درگیریها هم اینک نیز ادامه دارد و تمام عناصر که وزارت اطلاعات در این بیانیه مطبوعاتی خود نام برده است در فرونشاندن این تشنجات ناموفق بوده اند.