۱۳۸۸/۰۴/۰۹

هاشمى رفسنجانى سكوت دو هفته ای خود را شكست


تهران-خبرگزاریها

آقای اكبر هاشمى رفسنجانى، رئیس شورای خبرگان رهبری ایران و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، پس از دو هفته سکوت در قبال اعتراضات خیابانی طرفداران میر حسن موسوی ومهدی کروبی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، امروز یکشنبه 28-6-2009، خواهان رسیدگی به شكايات نامزدها "به صورت دقيق و با رعايت انصاف شد".

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی مهر "آیت الله هاشمی رفسنجانی که در جمع خانواده های شهدای هفتم تیر سخن می گفت ..در تشریح شرایط زمانی و مکانی وقوع فاجعه هفتم تیر سال 60 گفت: ترکیب منافقین و التقاط چپ، لیبرال و جریان بنی صدر در صدد بودند که با حذف شخصیت های بسیج کننده مردم و موثر انقلاب، کشور و انقلاب اسلامی را به شکست بکشانند که در اوایل با انجام ترورهای حساب شده، تا حدودی نیز موفق شدند ولی پس از ناکامی کامل این توطئه، انهدام جمعی دست اندر کاران نظام را با کمک عوامل نفوذی خود در فاجعه هفتم تیر در دستور کار قرار دادند".

وی با توجه به حوادث اخیر پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران ، آن را "فتنه ای پیچیده از سوی عوامل مرموزی دانست که ایجاد نفاق و جدایی میان مردم و نظام و سلب اعتماد و اطمینان آحاد مردم از نظام اسلامی را هدف گرفته است". اما هیچ اشاره ای به ماهیت این عوامل مرموز نکرد.
اما در عین حال تاکید کرد "هر جا توده های مردم با هوشیاری وارد صحنه شده اند این توطئه خنثی شده است". که این اظهارات وی می تواند به عنوان تایید تظاهرات اعتراض آمیز اصلاح طلبان تفسیر شود .

وی که گزارش های بسیاری درباره اختلافاتش با آیت الله خامنه ای مخابره شده است ضمن اشاره به تصمیم خامنه ای مبنی بر تمدید مهلت شورای نگهبان برای بررسی شکایت های نامزدهای معترض به نتایج انتخابات آن را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد وافزود "این اقدام با ارزش مقام معظم رهبری، برای جلب اعتماد و اطمینان مردم به روند انتخابات بسیارموثر است و امیدواریم دست اندرکاران این امر بتوانند به طوردقیق و با رعایت انصاف و عدل و با همکاری کاندیداها به اعتراضات قانونی به طور کامل رسیدگی کنند".

هاشمی رفسنجانی بی آنکه موضع رهبر جمهوری اسلامی ایران در صحه نهادن بر نتایج انتخابات را تایید کند درباره ی انتخابات گفت " انتخابات صحیح را عرصه تحکیم همدلی و همکاری و تبدیل رقابتها به رفاقت ها پس از انتخابات" دانست وخاطر نشان کرد "نباید سوء عملکردها موجب تشدید کینه و تفرقه میان مردم شود و باید همه با همدلی و همکاری برای رفع موانع و مشکلات گام برداریم".