۱۳۸۸/۰۳/۱۳

جان دستگيرشدگان اخير زاهدان شديدا در خطر است

جمن فعالان حقوق بشر بلوچستان:
دستگيريها و جو رعب و وحشت با گذشت چهار روز از انفجار مسجد حضرت علي در شهر زاهدان همچنان ادامه دارد وطبق گزارشات منابع محلي تعداد دستگيرشدگان از صد تن هم بيشتر ميباشد.

تعداد بيش از بيست و پنج نفر از بلوچهاي زاهداني که توسط افراد تندرو رژيم در نقاط مختلف شهر زاهدان مورد حمله و زخمي شده بودند و در بيمارستان "خاتم الانبيا" زاهدان بستري بودند بهمراه نزديکان آنها که جهت عيادت آنجا آمده بودند توسط مامورين امنيتي انتظامي بازداشت و به مکان نامعلومي انتقال داده شده اند. طبق اطلاعات رسيده خانوادههاي اکثر دستگيرشدگان بدليل اينکه مورد تعرض و يا بازداشت قرار نگيرند جرات پيگيري پرونده هاي عزيزان خود را ندارند و شديدا نگران وضعيت آنها هستند. علی‌محمد آزاد , استاندار سيستان و بلوچستان ضمن تائيد خبر دستگيرشدگان اعلام نمود در اين استان عده اي وهابي و سلفي كه طراحي كننده جرياناتي كه با احساسات شيعيان بازي مي كند شناسايي شده و يا در حال شناسايي مي باشد. آزاد ادامه داد: بعد از انتخابات در پيش رو تعداد زيادي از افراد دستگير شده آماده اجراي حكم خواهند بود.

همچنين جانشين فرماندهي قرارگاه عملياتي رسول اكرم (بهرام نوروزي) علاوه بر تائيد خبر مذکور اعلام کرد برخي از وطن فروشان كه جاسوسان آن سوي مرزها هستند اين باند و شبكه شناسايي و بيشتر عوامل آن دستيگر شده اند كه مردم مجازات آنان را به‌زودي شاهد خواهند بود. همانگونه که در گزارشات آمد , جمهوري اسلامي سه زنداني قديمي بلوچ را بدون آنکه ارتباطي با حادثه انفجار مسجد حضرت علي داشته باشند بعنوان عاملين انفجار در ملاعام اعدام نمود.

جان دستگير شدگان چند روز اخير شديدا در خطر است , ازينرو از همه سازمانهاي فعال حقوق بشري , سازمان عفو بين اللمل , انسانهاي آزاديخواه و هموطنان آزاده تقاضا داریم که براي آزادي و حفظ سلامت و تامین امنیت جانی اين افراد اقدام فوري نمائيد.