۱۳۸۸/۰۴/۰۱

برخورد پلیس با تجمع در میدان هفت‌تیر تهران


در حالیکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای "آشوبگران، اغتشاشگران و قانون گریزان" را به "برخورد قاطع و انقلابی" تهدید کرده است شاهدان عینی از تهران می گویند، حدود 1000 نفر از مخالفان دولت در میدان 7 تیر تجمع کرده اند.

به گفته شاهدان حدود 300 تا 400 نیروی پلیس و بسیجی که در این محل آماده مقابله با معترضان هستند با چند نفر از زنان و مردانی که به نشان عزاداری برای کشته شدگان وقایع اخیر، لباس سیاه بر تن کرده بودند، برخورد کرده اند.

بر اساس گفته شاهدان، نیروهای پلیس و امنیتی با استفاده از باتوم و گاز اشک آور سعی می کنند مردم را متفرق کنند و در این منطقه امکان برقراری تماس از طریق تلفن همراه وجود ندارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس علاوه بر گزارش پرواز هلی کوپترها در آسمان این میدان، خبر داده که پلیس در این منطقه در تلاش است مانع توقف حاضران در این منطقه شود و حتی از همراهی افراد در حین حرکت هم جلوگیری می کند.

در همین حال برخی دیگر از گزارش ها از تهران مبنی بر بروز نا آرامی و در گیری در خیابان های اطراف جام جم و پارک ملت، یعنی اطراف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی است.

سایت کلمه، سایت نزدیک به میر حسین موسوی همچنین خبر داده که در پی عدم صدور مجوز برای تجمع و سرکوب آنچه در این سایت تجمعات مسالمت آمیز خوانده شده، مردم تصمیم دارند امروز، دوشنبه، به نشانه اعتراض و همدردی با "شهدای" روز سی ام خرداد چراغ های اتومبیل خود را روشن کنند.

به گزارش سحام نیوز، پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی،مهدی کروبی نامزد معترض دیگر انتخابات ریاست جمهوری نیز با صدور بیانیه ای از مردم دعوت کرده پنج شنبه شب در مراسم بزرگداشت کشته شدگان حوادث اخیر در مرقد آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی شرکت کنند.

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، بیانیه تهدید آمیز خود را بعد از آن صادر کرد که رادیوی دولتی ایران اعلام کرده بود، 457 نفر در درگیری های خیابانی روز شنبه تهران که 10 کشته به جای گذاشته، دستگیر شده اند.

این در حالیست که میرحسین موسوی نامزد معترض به نتایج انتخابات در تازه ترین بیانیه خود خطاب به طرفدارانش ضمن توصیه به به خودداری از خشونت، اعتراض به نتایج انتخابات را "حق قانونی مردم" دانسته و از آنها خواسته به اجتماعات اعتراض آمیز و مسالمت آمیز خود ادامه بدهند.