۱۳۸۸/۰۳/۱۳

گزارش رادیو فردا از درگیریها در محور زاهدان_بم


احمد رضا رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامی ايران گفته است که در جريان تيراندازی افراد مسلح به سوی دو کاميون در جاده نصرت آباد - بم يک نفر کشته و دو نفر مجروح شده اند.

سرتيپ پاسدار احمد رضا رادان در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، درباره حمله افراد مسلح به اين دو خودرو گفت: «تحقيقات تکميلی نيروی انتظامی درمحل حادثه نشان داد که اشرار مسلح به اين کاميون ها تيراندازی کرده اند که در نتيجه آن يک نفر کشته و دو نفر ديگر مجروح شده اند.»

پيشتر برخی اخبار مبنی بر حمله افراد مسلح به مسافران يک اتوبوس در جاده زاهدان - نصرت آباد –بم منتشر شده بود که آقای رادان اين خبر را تکذيب کرد.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی افزود:« تعدادی از اشرار مسلح در جاده زاهدان - نصرت آباد - بم به يک تانکر حمل گاز حمله کردند و پس از آتش زدن آن، لاستيک های يک کاميون ديگر را نيز آتش زدند.»

به گفته احمد رضا رادان، به دنبال انتشار شايعات در اين زمينه ماموران انتظامی قرارگاه های فتح سيستان و بلوچستان و نصر کرمان از چند مسير به محل حادثه رسيدند و تعقيب و شناسايی افراد مسلح را در دستور کار قرار داده اند.

خبرگزاری ايرنا همچنين گزارش داده است با توجه به اعزام کاروان ها برای شرکت در مراسم سالگرد در گذشت آيت الله خمينی از سيستان و بلوچستان به تهران، شامگاه سه شنبه شايعاتی درباره حمله افراد مسلح به اين اتوبوس ها انتشار يافته بود.

حادثه روز سه شنبه در جاده بم چهار روز پس از انفجار يك بمبگذار انتحارى در مسجد على ابن ابيطالب شهر زاهدان صورت مى گيرد كه در جريان ۲۵ نفر كشته و بيش از ۲۰۰ نفر نيز زخمى شدند.

گروه جندالله وابسته به عبدالمالک ریگی مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است و جمهوری اسلامی ایران نیز به تلافی این حادثه، سه نفر از افرادی که می گوید در این حادثه دست داشته اند را اعدام کرده است.

بر اساس اعلام مقام های انتظامی ایران، در نا آرامی های پس از این انفجار زاهدان پنج نفر جان باخته اند.

منطقه سیستان و بلوچستان و مناطق اطراف آن در سال های اخیر محل درگیری نیروهای امنیتی و انتظامی ایران با گروه های مسلحی بوده است که مقام های جمهوری اسلامی از آنها با عنوان «اشرار» نام می برد.

این درگیری ها دهها کشته و صدها زخمی از طرفین بر جای گذاشته است.